حسین الماسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد مدرسه استیجاری، 30 مورد در شهرستان بانه، 9 مورد مریوان، چهار مورد دیواندره، سه مورد منطقه زیویه، سه مورد نواحی یک و 2 سنندج، 2 مورد در سروآباد و یک مورد نیز در دهگلان قرار دارند.
وی با بیان اینکه عمده این مدارس استیجاری در روستاهای تابعه این شهرستان ها قرار گرفته اند، افزود: از میان شهرستان های یاد شده در داخل شهر مریوان نیز بدلیل کمبود فضای آموزشی استاندارد چند مورد مدرسه استیجاری داریم و مابقی در روستاها است.
رئیس اداره تدارکات و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: هر چند برای اجاره این اماکن بررسی های کارشناسانه انجام می شود اما در واقع این کار دارای مشکل است چون دانش آموز باید در مکان های دولتی دارای امکانات مناسب آموزشی تحصیل کند.
وی یادآور شد: براساس آمارها تعدادی از مدارس ما در سطح استان فاقد دیوار هستند و این مساله یک معضل جدی است که دانش آموزان شاغل به تحصیل در این مدارس را در معرض خطر و حوادث زیادی قرار می دهد.
الماسی اضافه کرد: علاوه بر این مشکلات، تعداد زیادی از مدارس نیز بخاطر کمبود فضا به صورت دو شیفته اداره می شوند که این امر نیز خود یک معضل اساسی است.
وی گفت: با توجه به شرایط موجود حاکم بر فضاهای آموزشی استان می طلبد مسئولان و متولیان امر تلاش کنند اعتباراتی جهشی برای استان جذب و ردیف بودجه مشخصی برای احداث فضاهای جدید آموزشی اختصاص دهند.
داده های آماری آموزش و پرورش کردستان حاکیست از سه هزار و 800 مدرسه این استان، یک هزار و 73 مدرسه نیازمند تخریب و نوسازی بوده که 237 مورد از این تعداد خطر آفرین هستند.
در سال تحصیلی جاری 290 هزار دانش آموز مقاطع سه گانه (ابتدایی، متوسطه اول و دوم) در سه هزار و 800 مدرسه استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.