کامران رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 15 حلقه از چاه های شناسایی شده خانگی، 84 حلقه کشاورزی، 32 حلقه صنعتی و 12 حلقه خدماتی است.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و 300 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق پروانه دار در کامیاران فعال است، افزود: سالانه 16 میلیون و 200 هزار مترمکعب آب از چاه های کشاورزی و هشت میلیون و 100 هزار مترمکعب آب از دیگر چاه ها از منابع زیر زمینی این شهرستان برداشت می شود.
رحیمی تاکید کرد: 2 گروه گشت و بازرسی در این شهرستان برای بررسی و شناسایی چاه های غیر مجاز فعالیت می کنند که امسال با حکم قضایی 51 چاه غیرمجاز را مسدود کردند.
رئیس اداره منابع آب کامیاران یادآور شد: با توجه به برداشت چاه های غیرمجاز از سفره های زیر زمینی، سطح این آب ها از حدود 80 سانتیمتر سطح قبلی افت داشته که پیش بینی می شود در نتیجه تدابیر وزارت نیرو و همکاری مردم شرایط رو به بهبودی در آینده شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: حدود 560 حلقه چاه از میان یک هزار و 860 چاه موجود در شهرستان فاقد پروانه هستند که تعیین تکلیف این چاه ها باید جدی گرفته شود.
به گزارش ایرنا، حفر چاه های غیرمجاز موجب نابودی دشت های آبی و ایجاد فروچاله ها، کاهش آبدهی چاه های عمیق و نیمه عمیق ، هدر رفتن مقدار زیادی آب کشاورزی، از بین رفتن پوشش گیاهی و ورود آبهای شور یا آلوده به داخل سفره های آب شیرین می شود.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.