به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا معروف خالدی روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد جامع سنندج اظهار داشت: اگر دشمن بداند در اراده روحانیت و مردم سستی وجود دارد، لحظه ای برای براندازی نظام اسلامی درنگ نمی کند.
وی با بیان اینکه دشمن با استفاده از تحریم های اقتصادی بدنبال از پای در آوردن انقلاب اسلامی است، افزود: دشمنان بدانند خداوند و خون شهدا حافظ این انقلاب هستند و مردم نیز اجازه عملی شدن چنین توطئه شومی به آنان نخواهند داد.
امام جمعه موقت سنندج تاکید کرد: در دوران مبارزات انقلابی روحانیت ستون و خیمه انقلاب بودند و مسئولیت حرکت نهضت اسلامی را بر عهده داشتند و وجود همین شخصیت های مجاهد و شجاع موجب پیروزی انقلاب شد ضمن اینکه مردم نیز تمام تلاش خود را در این راه بکار گرفتند و بدون کمک آنان پیروزی میسر نبود.
ماموستا خالدی، آیت الله هاشمی شاهرودی را مصداق یک شخصیت اخلاق مدار در نظام اسلامی دانست و گفت: ایشان ارتباط تنگاتنگی با جامعه مسلمانان تمام دنیا داشت و خدمات دینی، علمی و پژوهشی ارزشمندی ارائه دادند و نباید از خدمات این عالم فقید غافل شد.
وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی شاهرودی نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت، اضافه کرد: باید قدردان تلاش ها و خدمات این شخصیت برجسته بود و همواره از چنین انسان های بزرگی در زندگی الگو گرفت.
امام جمعه قروه نیز در سخنانی ولایتمداری و ولایت محوری را از جمله خصوصیات آیت الله هاشمی شاهرودی عنوان کرد و اظهار داشت: ایشان در ولایتمداری زبانزد حوزه و دانشگاه بود و به جز در این راه قدم بر نداشت.
حجت الاسلام حسن باباییان افزود: آیت الله هاشمی شاهرودی با وجود اینکه مرجع تقلید بودن و داشتن مقلدین فراوان، هیچگاه رساله ننوشت و این نشان از دنیا گریزی و اقتدای او به ولایت فقیه است.
وی دنیا گریزی را از خصوصیات انسان های بزرگ دانست و یادآور شد: عزت مند شدن در دنیا و آخرت نیازمند عبادت و وصل شدن به خدای متعال است، خصوصیتی که آیت الله هاشمی شاهرودی از آن بهره مند بود.
در این مراسم که به همت دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، استاندار کردستان، نمایند ه ولی فقیه در استان، مسئولان و مدیران دستگاه ها و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، آیت الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری ساعت 22 دوشنبه شب سوم دی ماه در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
وی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست شورای عالی حل اختلاف و تنظیم قوای سه گانه، ریاست دو دوره قوه قضاییه، نایب رییسی مجلس خبرگان رهبری و عضویت در شورای نگهبان را در کارنامه خدمتی خود داشت.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.