کامران خرم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به آغاز نصب کنتورهای حجمی بر چاه های آب در استان در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: قرار است تا پایان سال جاری تعداد کنتورهای هوشمند حجمی نصب شده بر چاه ها به 100 دستگاه برسد.
وی تاکید کرد: براساس الزام وزارت نیرو عملا هیچ پروانه بهره برداری چاه آب صادر یا تمدید نمی شود مگر اینکه کنتور هوشمند روی آن نصب شده باشد.
خرم با اشاره به اینکه 13 هزار حلقه چاه مجاز و هفت هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد، یادآور شد: تاکنون 2 هزار و 559 دستگاه کنتور هوشمند نیز روی چاه های استان نصب شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه امکان نصب کنتورهای هوشمند بر چاه های دیزلی وجود ندارد، این موضوع یک نقص محسوب می شد چرا که صاحبان موتورهای چاه دیزلی از چرخه های دیگر، سوخت مازاد را تهیه و چند برابر آب برداشت می کردند و هیچگونه ابزار اندازه گیری نیز روی این چاه ها نصب نبود بنابراین ساخت کنتورهای هوشمند حجمی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.
خرم به نحوه برخورد با کسانی که نسبت به نصب این دستگاه ها اقدام نمی کنند اشاره کرد و گفت: ارجاع به سیستم قضایی و در مرحله بعد عدم ارائه خدمات از جمله عدم تمدید پروانه بهره برداری و قطع برق چاه، در دستور کار وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای است.
به گزارش ایرنا، کردستان، استانی کوهستانی است و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه ‌ای است که موجب بارندگی‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان ها می شود که میزان بارندگی سالانه این استان در شرایط عادی اقلیمی معادل 455 میلی متر است.
از حوضه های آبریز اصلی استان کردستان می توان به خلیج فارس و دریای عمان، دریای خزر و دریاچه ارومیه و حوضه های آبریز فرعی نیز به سفیدرود شامل رودخانه های تلوار و قزل اوزن، مرزی غرب شامل رودخانه‌های سیروان و زاب کوچک، کرخه شامل رودخانه رازآور و دریاچه ارومیه شامل رودخانه های زرینه و سیمینه اشاره کرد.
تعداد دشت های استان 9 مورد بوده که پنج دشت آن در نیمه شرقی، 2 دشت در غرب و 2 دشت دیگر درجنوب استان واقع شده است.
دشت های قروه، دهگلان و چهاردولی در شرق استان کردستان جزو دشت های ممنوعه کشور هستند.
از مجموع 33 سد استان، 11 سد در حال بهره برداری،10 سد در دست اجرا و 12 مورد نیز مطالعاتی است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.