رامین محمودی روز سه شنبه با اشاره به اینکه هم اکنون شاخص راه آسفالته روستایی این استان 17 درصد از میانگین 66 درصدی کشور پایین تر است اظهار داشت: دولت توجه ویژه ای برای احداث و آسفالت کردن راه های روستایی در این استان دارد.
وی اضافه کرد: یک هزار کیلومتر راه روستایی در حال احداث داریم که در سال جاری با استفاده از 320 میلیارد ریال اعتبار کار عمرانی 65 کیلومتر آن به اتمام رسیده است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود: این میزان راه روستایی در قالب 28 طرح عمرانی احداث شده و باقی طرح های در دست پیمان نیز با پیشرفت های فیزیکی مختلف در حال اجرا و تکمیل است.
وی یادآور شد: یک هزار کیلومتر راه روستایی در دست اجرا به مبلغ چهار هزار و 500 میلیارد ریال به پیمان واگذار شده که برای تکمیل نیازمند پنج هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر است.
محمودی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار طرح های در دست اجرا تا سه سال آینده به بهره برداری می رسند که با اجرای آن میانگین بهره مندی روستاهای کردستان از راه آسفالته از 49 درصد فعلی به 66 درصد افزایش پیدا می کند.
به گزارش ایرنا، طول شبکه راه های استان هفت هزار و 834 کیلومتر است که این میزان شامل 6 هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.
در استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که 90 درصد این راه ها در مناطق کوهستانی و تپه ماهور واقع شده است.
کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع و یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته است، 30 درصد جمعیت این استان در روستاها و 70 درصد نیز در شهرها زندگی می کنند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.