محمدحسین محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه در تصفیه خانه های آب شهرهای بانه، کامیاران، قروه و دیواندره راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه این روش یکی از سیستم های نوین گندزدایی آب شرب است، اضافه کرد: به زودی سامانه گندزدایی الکترولیز نمک طعام در تصفیه خانه بیجار نیز راه اندازی می شود.
مدیرعامل آبفای شهری کردستان به مزایای استفاده از این سامانه اشاره کرد و افزود: رفع کامل خطرات ایمنی و امنیتی، ثبات بیشتر کلر باقیمانده در شبکه توزیع آب شرب در محل تحویل به مشترکان، حمل و بارگیری راحت و آسان، مقرون به صرفه بودن و کاهش میزان محصولات جانبی در آب، از جمله مزایای این سامانه است.
محمدی تاکید کرد: از دیگر مزایای این دستگاه، تامین پایدار آب سالم و قابل شرب در شبکه‌های توزیع (با وجود فرسودگی لوله‌های شبکه آبرسانی) و همچنین پایداری شاخص‌های کنترل کیفی از ابتدا تا انتهای شبکه است.
وی یادآور شد: از دیگر ویژگی‌های این سیستم می توان به از بین بردن پاتوژن‌ها (عوامل بیماری‌زا)، جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع، کنترل رشد انگل، حفظ عناصر معدنی مهم در آب و جلوگیری از تولید جلبک اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، در روش های سنتی استفاده از گاز یا پودر کلر برای ضدعفونی کردن آب استخرها یا مخازن آب آشامیدنی، احتمال نشت گاز سمی و خفه کننده یا انفجار کلر همواره وجود دارد اما با استفاده از سامانه گندزدایی الکترولیز این خطرات از بین می رود.
در حال حاضر پنج تصفیه خانه آب و 6 تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای مختلف کردستان وجود دارد و تعداد مشترکان شرکت آبفای شهری کردستان بیش از 357 هزار فقره است که حدود 326 هزار فقره آن مربوط به مشترکان خانگی است.
یک میلیون و 150 هزار نفر جمعیت شهرنشین این استان در حال حاضر از خدمات شرکت آبفا در حوزه تامین آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.