انور طاهایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون 50 خودروی گرفتار در برف، رها سازی شده اند، اظهار داشت: همه مسیرهای شهرستان باز است اما راه بیش از 20 روستا بدلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید مسدود شده است.
وی اضافه کرد: رها سازی خودروهای گرفتار در برف در مسیرهای ارتباطی حوزه استحفاظی این شهرستان بویژه مسیر بانه - سقز از ابتدای روستای سبدلو توسط راهداران همچنان ادامه دارد.
طاهایی با بیان اینکه 6 اکیپ راهداری در حال امداد رسانی در جاده های شهرستان بانه هستند افزود: همه دستگاه ها و ماشین آلات برفروبی در میسرهای ارتباطی مشغول پاکسازی و برفروبی جاده ها هستند.
وی یادآور شد: در مسیر گردنه خان پنج دستگاه، در جاده بانه - سردشت سه دستگاه، جاده بانه - مریوان 2 دستگاه و جاده بانه به آرمرده نیز 2 دستگاه ماشین آلات برفروری راهداری در حال پاکسازی جاده ها هستند.
ظاهایی اضافه کرد: با توجه به اینکه روز جمعه تردد در مسیر جاده سیرانبند انجام نمی شود اکنون پاکسازی مسیرهای دیگر شهرستان در اولویت راهداری است.
رئیس پلیس راه شهرستان بانه نیز گفت: تردد در همه مسیرهای منتهی به شهرستان امکانپذیر است ولی به رانندگان توصیه می شود از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند. سروان کورش زندی با بیان اینکه تاکنون هیچگونه حادثه جاده ای در بانه گزارش نشده است، افزود: رانندگان وسایل نقلیه قبل از انجام سفر وسایل گرمایشی و امکانات ضروری از جمله زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، راه های اصلی و فرعی حوزه استحفاظی شهرستان بانه شامل 45 کیلومتر در جاده بانه - سردشت، 40 کیلومتر از جاده بانه - سقز، 32 کیلومتر در جاده بانه - مریوان، 14 کیلومتر در جاده بانه - آرمرده و 25 کیلومتر در جاده بانه - سیرانبند و بیش از 600 کیلومتر راه روستایی است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.