سرهنگ عیسی گوهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از روز گذشته تا هشت صبح امروز تردد تریلر کشنده از مسیر زرینه نیز بخاطر کولاک و بارش برف شدید ممنوع بود.
وی افزود: مسیرهای ارتباطی بین شهری شهرستان های بانه، مریوان و سقز امروز برفی است و تردد از مسیرهای بانه و زرینه نیز به استفاده از زنجیر چرخ نیاز دارد.
سرهنگ گوهری اضافه کرد: با توجه به اینکه هواشناسی پیش بینی کرده برای مدت یک هفته هوای استان تحت تاثیر سامانه بارشی است در طول روز چند بار از طریق رسانه ها به اطلاع مردم رسانده می شود کسانی که قصد سفر دارند اگر ضروری نیست به سفر نروند یا از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند.
وی یادآور شد: رانندگان وسایل نقلیه در استان کردستان با توجه به کوهستانی بودن مسیرها و جاده ها بدون استثنا و حتما باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
رئیس پلیس راه استان کردستان تاکید کرد: رانندگان در سفرهای زمستانی حتما از سیستم گرمایشی خودروی خود اطیمنان حاصل کرده و از سالم بودن برف پاک کن قبل از انجام سفر مطمئن شوند.
وی گفت: محدودیت اعلام شده توسط پلیس یا راهداری برای عبور و مرور در برخی از مسیرها فقط بخاطر حفظ جان مسافرین و راننده ها و جلوگیری از مسدود شدن جاده ها است و انتظار می رود رانندگان نهایت همکاری را با ماموران پلیس راه و راهداری داشته باشند تا اتفاقی برای کسی پیش نیاید.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین نقشه ها و مدل های پیش بینی وضع هوا تا اواخر امروز (جمعه) استان در دامنه تاثیر امواج بارشی و ناپایدار قرار گرفته است.
پیامد این سامانه بارشی، پوشش ابر، وزش قابل ملاحظه و شدید باد، بارش برف و باران (اغلب برف) مه و کاهش دید، و در جاده های برفگیر، گردنه ها و ارتفاعات کولاک برف است.
بیشترین فعالیت بارشی این سامانه از عصر پنجشنبه تا عصر و اوایل شب جمعه پیش بینی شده است.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.