دانش زندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون بارش برف در محورهای این استان فروکش کرده ولی در محور بیجار - همدان به علت وجود کولاک سطح جاده لغزنده است و همین باعث کُندی ترددها شده است.
وی افزود: در سایر محورهای ارتباطی استان تردد وسایل نقلیه به صورت عادی در جریان است و با توجه به وجود کولاک در گردنه ها، راهداران در مسیرها مستقر و در حال نمک پاشی و برفروبی هستند.
زندی اضافه کرد بارش برف از عصر پنجشنبه در بیشتر مناطق این استان شروع شده و اکنون نیز در برخی از نقاط به صورت پراکنده ادامه دارد.
وی گفت: سامانه 141 اعلام وضعیت جاده ها در هر 2 سایت یکبار به روز رسانی می شود و مسافران می توانند به منظور مدیریت سفر از آن استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین نقشه ها و مدل های پیش بینی وضع هوا تا اواخر امروز (جمعه) استان در دامنه تاثیر امواج بارشی و ناپایدار قرار گرفته است.
پیامد این سامانه بارشی، پوشش ابر، وزش قابل ملاحظه و شدید باد، بارش برف و باران (اغلب برف) مه و کاهش دید، و در جاده های برفگیر، گردنه ها و ارتفاعات کولاک برف است.
بیشترین فعالیت بارشی این سامانه از عصر پنجشنبه تا عصر و اوایل شب جمعه پیش بینی شده است.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.