به گزارش خبرنگار ایرنا، گروه تئاتر باران شهر مریوان این روزها نمایشی را با عنوان کچه سه تلییه که (دختر سطلیه) نوشته تریفه کریمیان به کارگردانی فاتح بادپروا روی صحنه برده است.
کژال راستبین، کامران وهابی، مختار قادری و محمد آلتونی بازیگران این نمایش هستند و آرتین حسن زاده هم آهنگسازی این اثر را بر عهده دارد.
محل اجرای این نمایش زیرزمین خانه ای در پایین تر از چهار راه اصلی مریوان جنب پست بانک است و تماشای این نمایش هم برای کودکان زیر 12 سال توصیه نمی شود.
کارگردان نمایش دختر سطلیه می گوید: موضوع اصلی این نمایش مذمت و نکوهش جنگ است و موقعیت و رفتار انسانی بعد از جنگ را نشان می دهد.
فاتح بادپروا اضافه کرد: در این نمایش نشان داده می شود که در شرایط جنگ هر دو طرف بازنده هستند و برنده ای وجود ندارد.
وی استقبال مردم را در چند روزی که از اجرای نمایش می گذرد، مطلوب خواند و اظهار داشت: یکی از شاخصه های مهم فرهنگی وهنری در هر جامعه ای حضور مردم در سالن های اجرای تئاتر و سینما است که خوشبختانه مردم مریوان بسیار تئاتر دوست هستند.
اجرای این نمایش از اول دی امسال آغاز و تا 12 دی هر شب ساعت 20:30 در محل مورد اشاره به روی صحنه می رود.
نمایش کچه سه تلییه که (دختر سطلیه) یکی از آثار به نمایش در آمده در پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز که 7 تا 11 آذر امسال برگزار شد، بود و به جشنواره بین المللی تئاتر فجر هم معرفی شده است.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.