به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال قلعه شاخانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور بهره مندی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از مزایای مشاغل خانگی تسهیلات اشتغالزایی در قالب طرح مستقل پشتیبان به این قشر پرداخت گردید.
وی اضافه کرد: متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی می توانند در بیش از 300 رشته شغلی در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه، آی تی، سمعی و بصری و امور سینمایی ثبت نام کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: بعد از اعلام فراخوان این طرح در استان، متقاضیان زیادی با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی نسبت به دریافت این تسهیلات ثبت نام و اعلام آمادگی کردند.
قلعه شاخانی تاکید کرد: پس از بررسی مدارک متقاضیان در کمیسیون اعطای تسهیلات مشاغل خانگی اهالی فرهنگ و هنر که با همکاری انجمن های مرتبط فرهنگی، هنری و مطبوعاتی انجام شد واجدین شرایط شناسایی و برای دریافت این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.
وی یادآور شد: تاکنون 13 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به 142 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر استان پرداخت شده که 101 نفر آن مربوط به مرکز استان و مابقی نیز در دیگر شهرستان های تابعه بوده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی در رشته های روزنامه نگاری، نویسندگی، موسیقی، ساخت آهنگ، گرافیک کامپیوتری، نقاشی، خوشنویسی، طراحی و ساخت عروسک نمایشی، تنظیم آهنگ موسیقی، آهنگ سازی تئاتر، تدوین گری فیلم، طراح بازی، برنامه نویس بازی به متقاضیان پرداخت شده است.
قلعه شاخانی با اشاره به اینکه این تسهیلات فرصت مناسبی برای تقویت اقتصاد اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان است، اظهار داشت: اهالی رسانه با استفاده از این تسهیلات ارزان قیمت می توانند نسبت به خرید تجهیزات و امکانات حرفه ای برای دفاتر خود و همکارانشان اقدام کنند.
پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی به منظور شناسایی و توسعه ظرفیت های کسب و کار خانگی در راستای توسعه فرصت های شغلی، ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی و اشتغال اعضای خانوار، کاهش هزینه های تولید و خدمات برای حضور فعال و مستمر در بازار رقابت، افزایش بهره وری سرمایه و صرفه جویی در هزینه های جانبی اشتغال و افزایش درآمد خانواده در سطح کشور اجرا شده است.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.