قدیر آریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان کشفیات چوب قاچاق در قالب 2 فقره پرونده مربوط به انواع چوب درخت بید بوده است.
وی افزود: در این راستا 2 دستگاه وسیله نقلیه حامل چوب و فرآورده های فرعی جنگل در این شهرستان توقیف و چهار نفر به همراه پرونده، خودروها و چوب های غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار اضافه کرد: این میزان چوب قاچاق که با مقصد کارخانه های تولید کننده مصنوعات چوبی وارد شهرستان شده چوب درخت بید است که جهت رویش مجدد این درخت به 10 سال زمان نیاز است.
وی یادآور شد: متخلفان این 2 پرونده حدود 130 میلیون ریال جریمه شدند که البته عامل بازدارنده ایی برای سود جویان حوزه جنگل نیست.
آریان از مردم، طبیعت دوستان، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست برای مشارکت در حفاظت منابع طبیعی، گزارش خود مبنی بر تخریب، تصرف، قطع غیر مجاز چوب را با شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی کردستان اطلاع دهند.
کردستان حدود یک میلیون و 788 هزار هکتار منابع طبیعی شامل 373 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع دارد که معادل 61 درصد سطح استان را شامل می شود.
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.