به گزارش خبرنگار ایرنا، فردین اخلاقیان رو چهارشنبه در همایش علمی - پژوهشی کنگره ٥٤00 شهید کردستان در تالار مولوی دانشگاه کردستان اظهار داشت: شهدا در همه جوامع مورد احترام و سمبل فداکاری، رشادت و دلاوری هستند اما جایگاه آنان به واسطه آموزه‌های اسلامی و ارزش های انقلابی در کشور ما برجسته ‌تر است.
وی به کرامت مضاعف شهدا و خانواده آنان در ایران اشاره کرد و افزود: قرار گرفتن جمهوریت در کنار اسلامیت برکتی است که به برکت خون شهدا حاصل شده است.
اخلاقیان با تاکید بر اینکه امروز به شناخت وجودی شهدا نیاز داریم، گفت: با استفاده از این رهنمودها است که می توانیم جهاد اکبر را بعد از جهاد اصغر محقق کنیم تا یادمان نرود که در این مسیر چه بزرگانی تقدیم کرده‌ایم.
رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه تا وقتی که پشت سر رهبری حرکت می‌کنیم راه را گم نمی کنیم، تاکید کرد: افراط و تفریط در این مسیر به معنای گمراهی و رفتن به وادی دشمن است.

٭٭هر دانشگاه یک همایش
دبیر همایش علمی پژوهشی کنگره ٥٤00 شهید استان کردستان هم گفت: شروع به کار برگزاری این کنگره از اواخر سال 9٥ در استان بود و دانشگاه کردستان مسئولیت کمیته علمی آن را پذیرفت.
عبدالسلام کریمی به برگزاری 1٦ جلسه علمی با مراکز آموزش عالی استان اشاره کرد و افزود: محورهای مقاله این کنگره در این جلسات تدوین و نهایی شده است.
وی گفت: هر دانشگاه در استان یک همایش علمی در ارتباط با کنگره برگزار می‌کند.
کریمی به جایگاه و عظمت مقام شهدا اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، شهدای کردستان مظلومتر از دیگر شهدا هستند چون در دو جبهه داخلی و خارجی در برابر دشمنان مقاومت کردند.
وی تاکید کرد: نباید از دستاوردهای شهدا و رنج و زحمت خانواده‌های آنان غفلت کرد و اگر می‌خواهیم شهدا از ما راضی باشند ابتدا اهداف آنان را بشناسیم و سپس نگذاریم دشمن به خواسته خود برسد که به حاشیه راندن این عزیزان است.
کنگره ٥٤00 شهید کردستان اردیبهشت سال 98 در سنندج برگزار می‌شود.
9937/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.