به گزارش ایرنا، جلال قلعه شاخانی شامگاه سه شنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات کردستان اظهار داشت: این انتظار برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم صدق می کند و این دستگاه هم باید قدم هایی بردارد.
وی اضافه کرد: دغدغه کاغذ برای نشریات چاپی و شورای اطلاع رسانی دو موضوعی است که می توان پرسید نقش خانه مطبوعات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حل و پیگیری آن چیست.
قلعه شاخانی افزود: برای آموزش اهالی رسانه بارها اعلام آمادگی از سوی هر دو بخش شده است اما اقدام عملی صورت نگرفته است.
وی یادآور شد: باید مشکلات و موانع کار را پیدا کنیم تا حسرت کارهایی که می توانستیم انجام دهیم و ندادیم را نداشته باشیم.
قلعه شاخانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: رسانه باید دغدغه مشکلات روز جامعه را داشته باشد که مهمترین این مشکلات مسایل اقتصادی مردم است.
وی با بیان اینکه شیوه و ادبیات نقد در تاثیرگذاری و قبول نقد مهم است اضافه کرد: نیاز است از دیدی متفاوت نقد صورت گیرد و به اثرگذاری آن توجه شود.
قلعه شاخانی با اشاره به اینکه جشنواره کردی در بخش های مختلف فرهنگی از جمله تئاتر برگزار شده بود، گفت: جشنواره رسانه های کردی و فیلم کردی برگزار نشده بود که موافقت برگزاری جشنواره رسانه کردی را دریافت کردیم.
وی تاکید کرد: می خواهیم این جشنواره صرفا جمع شدن اهالی رسانه دور هم نباشد هرچند این موضوع نیز خود مفید است اما انتظار می رود این جشنواره منشا اثر قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: معتقدیم اعتبارات لازم برای برگزاری جشنواره را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین کند و در حوزه اجرا مطلقا ورود نکنیم و در اختیار خانه مطبوعات باشد.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.