رئیس شبکه دامپزشکی بیجار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 370 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف و تاریخ منقضی در مراکز عرضه، رستوران ها و غذاخوری های فعال این شهرستان در طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه (ویژه یلدا) کشف، ضبط و معدوم سازی شد.
هادی اسکندری افزود: این مقدار فرآورده خام دامی در جریان بازرسی نیروهای دامپزشکی در راستای طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه (ویژه یلدا) از مراکز عرضه مواد پروتئینی و مراکز تهیه غذا کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه عمده ترین فرآورده کشف شده در این بازرسی ها گوشت قرمز، مرغ و ماهی است، اضافه کرد: عدم رعایت اصول نگهداری مواد خام دامی و عدم رعایت زمان مجاز مصرف از جمله دلایل فاسد شدن چنین موادی است.
اسکندری گفت: طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها و غذا خوری ها در آستانه شب یلدا به مدت پنج روز از 26 تا 30 آذر و در قالب سه اکیپ و در دو شیفت کاری در ساعات اداری و غیر اداری با حضور و نظارت مستمر اقدام به بازدید از مراکز تحت پوشش اجرا شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی بیجار یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون نظارت های مستمر توسط اکیپ های کنترل بهداشتی و بازرسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، غذا خوری ها انجام و در نتیجه بیش از 10 تن فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته ضبط و از چرخه مصرف حذف و معدوم شده است.
وی به شهروندان توصیه کرد: فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را حتما از مراکز مجاز و معتبر تهیه‌ کنند و هنگام خرید به مهر و برچسب دامپزشکی بر روی مواد پروتئینی توجه کنند.
وی افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با تلفن گویای 1512 یا 38223991 و 38236684 موضوع را در میان بگذارند.
استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دام پرور کشور محسوب می شود که سالانه نزدیک به 22 هزار تن گوشت قرمز و 181 هزار تن شیر تولید می شود.
جمعیت دامی استان کردستان حدود 2 میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) و 200 هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

200 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در دیواندره کشف شد
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیواندره هم گفت: در راستای تشدید نظارت برمراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهردیواندره 200 کیلو گرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط کشف و ضبط شد.
محمد شاویسی اظهار داشت: این مقدار مواد غذایی فاسد در بازدید از مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی شهرستان دیواندره توسط بازرسان بهداشت محیط این مرکز کشف و ضبط شد.
وی افزود: موادغذایی کشف شده شامل دل، جگر، دوغ، گوشت و سایراقلام غیربهداشتی است که باحکم قضایی از چرخه مصرف خارج و متخلفان نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی اضافه کرد: بازرسی از اماکن عمومی، بین راهی و مراکز عرضه مواد غذایی با همکاری دادستان، نیروی انتظامی و بازرسان بهداشت محیط به منظور ارتقای سطح سلامت شهروندان انجام شده است.
شهرستان دیواندره باجمعیت 80 هزارنفری در جنوب غربی شهرسنندج قرار دارد.
7353/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.