به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم زارعی روز سه شنبه در سومین دوره آموزشی تشکل های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که آموزش و آگاهی را به صورت موثر و تاثیرگذار انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه توسعه رشته های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری متوازن نیست یادآور شد: دانشگاه، استاد و دانشجو در کشور به تعداد مطلوبی وجود دارد اما نتوانسته ایم کارآفرینی کنیم که لازم است دانشگاه های ما برای این منظور بومی شوند.
زارعی با تاکید بر اینکه کردستان قابلیت های بومگردی بالایی دارد، افزود: باید به مقوله میراث فرهنگی به عنوان پایه گردشگری نگاه و آن را تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه گردشگری را دولتی کرده ایم، اضافه کرد: باید بخش خصوصی را در حوزه گردشگری تقویت کنیم و اگر به این سمت نروم گردشگری ابتر می ماند.
فرماندار سنندج با اشاره به اینکه ضروری است بر روی شناخت ویژگی های تاریخی و فرهنگی کار کنیم، گفت: این ویژگی ها ثروت های ما است و نیاز به توجه دارند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان هم گفت: تشکل های غیر دولتی مهمترین بازوی ادارات و حلقه واسطه میان مردم و دولت هستند.
محسن علوی با اشاره به اینکه اگر امور مردم را به خود آنها نسپاریم شاهد موفقیت های مورد انتظار نخواهیم بود، اظهار داشت: حوزه گردشگری به دلیل گستردگی آن به کمک بیشتری از سوی مردم و تشکل های مردمی نیاز دارد.
وی اضافه کرد: در استان کردستان 2 هزار و 182 اثر تاریخی شناسایی شده که 891 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است و برای حفاظت از این آثار اگر کل کارکنان این اداره بسیج شوند هم نمی توانند از این آثار حفاظت کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان هم گفت: علاوه بر انتقال فرهنگی از نسلی به نسل دیگر نیاز به توسعه فرهنگی هم داریم.
فرانک قدسی با بیان اینکه فعالیت های تشکل های مردم نهاد باید اجتماع محور باشد، افزود: تشکل ها در تصمیم سازی و توسعه فرهنگی استان خود مشارکت داشته باشند.
وی تاکید کرد: اگر تشکل های مردم نهاد نبودند شاید برخی از فضاهای فرهنگی و تاریخی این استان را امروز از دست داده بودیم.
سومین دوره آموزشی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه روز سه شنبه در سنندج آغاز بکار کرد و تا چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت.
کلاس های آموزشی اصول و فنون مذاکره، تشکل ها و پویایی جوامع محلی، تشکل ها و بناهای تاریخی و کارگاه میدانی از جمله کلاس ها و کارگاه های این دوره آموزشی است.
تشکل های مردم نهاد از استان های گیلان، اردبیل، زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در این دوره آموزشی حضور دارند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.