فریبا رضائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرشماری زمستانه پستانداران در استان از 6 آذر سالجاری با سرشماری حیات وحش در منطقه شکار ممنوع چنگ الماس آغاز شده است.
وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده این سرشماری بعد از 2ماه در تاریخ 28 بهمن ماه امسال در زیستگاه چهل چشمه و سارال دیواندره به اتمام می رسد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: کارشناسان بخش محیط طبیعی و محیط بانان یگان حفاظت این اداره کل در قالب تیم های چند نفره و با استفاده از دوربین چشمی، دوربین عکاسی و تلسکوپ اقدام به سرشماری می کنند.
رضائی تاکید کرد: سرشماری به منظور بررسی جمعیت حیات وحش بارز در استان و بررسی وضعیت زیستگاه ها انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه تخریب زیستگاه و شکار غیرمجاز و بی رویه از مهم ترین عوامل تهدیدکننده حیات وحش است، یادآورشد: همه ساله در سرشماری های حیات وحش این چالش و آسیب های آن مورد بررسی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، استان کردستان دارای چهار منطقه حفاظت شده و یک پناهگاه حیات وحش شامل منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت 32 هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت 43 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت 57 هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت 39 هزار هکتار، پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصر به فرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.
9936 / 6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.