به گزارش خبرنگار ایرنا، محمودرضا پیروی روز دوشنبه در همایش نکوداشت خدمات داوطلبانه اعضا، داوطلبان، جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم واحدی برای امداد و نجات در برنامه آموزشی دانش آموزان از پیش دبستانی تا دبیرستان و به صورت مقدماتی تا پیشرفته در نظر بگیرند.
وی با بیان اینکه آموزش های امدادی باید در سنین مختلف انجام شود، افزود: آموزش ها نباید خلاصه به زلزله باشد بلکه نیاز است در تمام حوادث این آموزش ها مدنظر قرار گیرند.
پیروی تاکید کرد: برگزاری دوره های آموزشی کمک های اولیه و امداد و نجات در مدارس و جاهای مختلف بسیار ضروری است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر به ضعف آموزش در سنین پایین جامعه در حوزه امداد و نجات اشاره کرد و یادآور شد: اگر چنین آموزش هایی در مدارس صورت می گرفت شاهد حادثه آتش سوزی و جانباختن دانش آموزان زاهدانی نبودیم.
پیروی در ادامه جوانان را زیربنایی ترین بخش هلال احمر دانست و گفت: جوانان و داوطلبان 2 بازوی قوی این جمعیت هستند و خروجی آن امداد و نجات تعداد زیادی از هموطنان در حوادث مختلف است.
وی با بیان اینکه روحیه ایثارگری و داوطلبی در هلال احمر جمع شده است، اضافه کرد: طیف وسیعی از خدمات به مردم در بخش های مختلف توسط جوانان و داوطلبان صورت می گیرد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر دلیل کمرنگ شدن کمک های مردمی پس از گذر از حوادث را عدم ساماندهی مناسب دانست و اظهار داشت: باید بتوانیم در حوادث منظم تر و موجه عمل کنیم تا عملکردمان کمتر مورد انتقاد قرار گیرد.
پیروی از تشکیل کمیته ای برای بررسی مسایل هلال احمر کردستان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: تلاش می کنیم مشکلات و کمبودهای این استان را در بخش های مختلف مورد رسیدگی قرار داده و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.
در پایان این مراسم که اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز حضور داشت، از خانواده شهید کوهسار فاتحی (از کارکنان جمعیت هلال احمر کردستان) با اهدای لوح تقدیر شد.
شامگاه جمعه 29 تیرماه امسال در تیراندازی افراد ناشناس به سمت آمبولانس جمعیت هلال احمر در سه راهی بیاره (خروجی کامیاران به سمت سنندج)، کوهسار فاتحی امدادگر هلال احمر به شهادت رسید.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 11 پایگاه امداد جاده ای، 100 تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
۷۳۵۵/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.