به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز دوشنبه در مجمع سالانه بسیج استان کردستان اظهار داشت: قدرت مالی آمریکا، قدرت نظامی آن و دیپلماسی و ارتباطات این کشور دیگر همچون گذشته قدرت مانور ندارد.
وی افزود: آمریکا امروز تنها به دنبال آن است که از سران ترسو و مزدور برخی کشورها برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده و آنها را وارد میدان کند.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه بسیج جهانی در حال شکل گیری است، اضافه کرد: سوریه، عراق، لبنان و یمن را همین تفکر بسیج مردمی در مقابل متجاوزین و زورگویان نگه داشته است.
وی یادآور شد: داعش یکی از حیله های استکبار جهانی برای مقابله با بسیج و قدرت مردمی بود اما همین بسیج توانست توطئه این لکه ننگ را خنثی و آن را نابود کند.
آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به قدرت و توان جمهوری اسلامی تاکید کرد: امروز دیگر گزینه نظامی بر روی میز آمریکایی ها نیست که آن هم دو دلیل دارد نخست شرایط خود آمریکا تغییر کرده و دوم توان و قدرت ایران را دیده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خصوصیات بسیجیان گفت: بسیجی خوب و سریع تشخیص می دهد و زود هم وارد میدان می شود.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: با توجه به پیچیده تر شدن روش های دشمن، نیاز به شناخت حیله های آنها و آموزش در بسیج اینک بیشتر احساس می شود.
آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه زمان شناسی، دشمن شناسی و بصیرت باید از خصوصیات بسیجیان باشد، گفت: بسیجی باید زمان شناس باشد و بداند در چه زمانی و چه شرایطی زندگی می کند.
وی یادآور شد: دشمن هیچ وقت راضی نمی شود مگر اینکه تابع آنها شویم بنابراین باید راه ها و شیوه های مقابله با دشمن را شناخت و هیچوقت آن را کوچک نشمارد.
در این مجمع مسئولان سه کارگروه تربیت و اخلاق، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دقایقی به ارائه گزارش پرداختند.
مسئول کارگروه اجتماعی مجمع بسیج کردستان گفت: چالش اصلی در این استان اعتیاد است که خود معلول و در عین حال علت برخی چالش های دیگر است.
اسماعیل احمدی اظهار داشت: امسال سه محیط دانشجویی، کارگری و دانش آموزی نیز در حال آلوده شدن به دام خانمانسوز اعتیاد هستند.
وی یکی دیگر از مشکلات را اثرات تورم بر زندگی مردم دانست و افزود: تاثیر تورم در کردستان بسیار بیشتر از دیگر استان هاست که باید با دخالت فوری تدبیری در این خصوص اندیشیده شود.
احمدی اضافه کرد: مساله شناسی غلطی برای توسعه استان کردستان روی داده است و همگان باید بدانند ظرفیت های این استان در حوزه صنعت نیست.
وی یادآور شد: کردستان ظرفیت های بهتری در حوزه کشاورزی و گردشگری دارد و از جوانان با اندیشه ای بهره می برد که می توان با تقویت این ظرفیت ها و بکارگیری آنها بر کاهش تورم و بیکاری اثر گذاشت.
سالار وندیان مسئول کارگروه تربیت و اخلاق مجمع بسیج کردستان هم گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک ارگان مهم در تعلیم و تربیت مورد کم توجهی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: باید به نیازهای معلمان توجه شود تا خارج از ساعات آموزش دغدغه کسب درآمد نداشته باشند.
مسئول کارگروه فرهنگی، سیاسی هم در این مجمع به ارائه گزارشی از ناحیه منفصل شهری نایسر و مشکلات آن پرداخت.
کوهی اظهار داشت: در این منطقه طبق آمار رسمی 85 هزار نفر و طبق آمار غیر رسمی تا 110 هزار نفر با کمترین امکانات زندگی می کنند که وضعیت شان نیاز به رسیدگی دارد.
وی با اشاره به فعالیت های این کارگروه در مدارس افزود: کلاس هایی در مدارس به منظور ترویج فرهنگ کار و اشتغال برگزار شده و اکنون در برخی مدارس بویژه شبانه روزی ها کارگاه های تولیدی راه اندازی کرده ایم.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.