به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدکمال حسینی روز دوشنبه نشست سرمایه گذاران روسیه با اعضای اتاق بازرگانی سنندج اظهار داشت: دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و معرفی پتانسیل های کردستان یکی از رسالت های اتاق بازرگانی است.
وی تاکید کرد: در زمینه سرمایه گذاری مشترک با توجه به پتانسیل های موجود در استان و در چارچوب قوانین سرمایه گذاری خارجی و مشوق های آن، آماده همکاری با سرمایه گذاران روسی هستیم.
حسینی یادآور شد: براساس آخرین سرشماری انجام شده از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری این استان بیش از 200 هزار نفر از سطح تحصیلات عالی برخوردار هستند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: رتبه نخست تولید توت فرنگی در کشور، رتبه دوم کشت دیم، رتبه دوم تولید انگور، رتبه چهارم تولید سیب زمینی و رتبه دوم تولید گندم از جمله ظرفیت های بخش کشاورزی استان کردستان است.
وی اضافه کرد: وجود 18 شهرک و نواحی صنعتی، وجود 18 نوع ماده معدنی از جمله آهن و طلا با ظرفیت حدود 600 میلیون تن، برند تولید فرش دستباف و سنتی با شهرت جهانی از پتانسیل های بخش صنعت و معدن این استان به شمار می رود.
حسینی وجود دو مرز رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه و سه بازارچه مرزی فعال را از جمله ظرفیت های بخش تجارت خارجی در این استان خواند و گفت: معیشت بیش از 30 درصد جمعیت استان در چهار شهرستان مرزی بطور مستقیم و غیرمستقیم به حوزه تجارت خارجی بویژه با اقلیم کردستان عراق گره خورده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج اظهار داشت: فرهنگ متعالی انسانی و حس نوعدوستی و انسان دوستی در کشور روسیه بر همگان آشکار است و نماد این فرهنگ در تفاهم نامه ها و همکاری های متقابل دو کشور وجود دارد و این نقطه قوت و مزیت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی کردستان با روسیه است.
نماینده سرمایه گذاران روسیه نیز در این نشست درصد سرمایه گذاری را بستگی به درصد مشارکت و توان دو طرف دانست و گفت: مشکلی از لحاظ حجم سرمایه گذاری نداریم.
استان کردستان در غرب ایران واقع شده و با کشور عراق 230 کیلومتر مرز مشترک دارد.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.