محمدحسین محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد اتفاق 12 هزار مورد در حوزه آب و پنج هزار مورد نیز در حوزه فاضلاب کردستان رخ می دهد که اغلب ناشی از شکستگی لوله ها است.
وی از وجود هشت هزار کیلومتر شبکه آب و فاضلاب شهری در استان خبر داد و افزود: با توجه به استهلاک تاسیسات و قدمت شبکه، وقوع این میزان اتفاق در شبکه ها دور از انتظار نیست.
مدیرعامل شرکت آبفای شهری کردستان در خصوص تدابیر این شرکت برای ایجاد خطوط انتقال جایگزین در هنگام قطعی‌ها یادآور شد: رینگ ‌هایی در سطح شهرهای استان بویژه سنندج احداث شده تا به برخی از نقاط در هنگام بروز اتفاقات و قطعی آب، به صورت مقطعی و جایگزین آبرسانی کند.
محمدی با اشاره به اینکه 22 کیلومتر خط انتقال، 6 ایستگاه پمپاژ و 30 هزار مترمکعب مخزن در سنندج در دست ساخت است، اضافه کرد: با بهره‌ برداری از این تاسیسات، تامین آب شرب مناطق مختلف این شهر از چند راه امکان‌پذیر خواهد بود و پیش ‌بینی می‌شود اجرای این برنامه تا 2 سال آینده به اتمام برسد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری استان کردستان زیر پوشش خدمات تامین آب شرب سالم و بهداشتی قرار دارند و تعداد مشترکان شرکت آبفای شهری کردستان بیش از 357 هزار فقره است که حدود 326 هزار فقره آن مربوط به مشترکان خانگی است.
یک میلیون و 150 هزار نفر جمعیت شهرنشین این استان از خدمات شرکت آبفا در حوزه تامین آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.