صدیقه عبداللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد دانش آموز تارک و بازمانده از تحصیل 145 دختر و 135 پسر هستند که تاکنون 280 نفر از آنها بطور کامل جذب مدارس شدند.
وی افزود: 247 نفر از این دانش آموزان علیرغم تلاش های فراوان بدلایل مختلفی از جمله عوامل بازدارنده فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و آموزشی جذب مدارس نشده اند که 138 نفر شان دختر و 109 نفر پسر هستند.
عبداللهی با بیان اینکه از این تعداد دانش آموز، 81 نفر دارای معلولیت های ذهنی و جسمی بوده و در روستاهای دور افتاده ساکن هستند، تاکید کرد: همچنین 43 نفر بدلیل بیماری صعب العلاج، 33 نفر اشتغال، 9 نفر ازدواج زود هنگام و 62 نفر بدلیل مخالفت والدین امکان ادامه تحصیل پیدا نکرده اند.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از این دانش آموزان، آموزش پذیر نبوده و تربیت پذیر هستند و باید زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرند، یادآور شد: 19 نفر فوتی داشته ایم که هنوز شناسنامه هایشان باطل نشده و همچنان در میان آمار دانش آموزان لازم التعلیم هستند.
عبداللهی اضافه کرد: در راستای جبران عقب ماندگی دانش آموزان تارک و بازمانده ای که جذب مدارس شده اند کلاس های درس جبرانی و تقویتی خارج از ساعت رسمی در نظر گرفته شده که در مدارس برگزار می شود.
وی گفت: همچنین در میان دانش آموزانی که جذب شدند تعدادی کودک کار هستند که وضعیت شان در دست بررسی بوده و هنوز آمار دقیقی از آنان از سوی بهزیستی به آموزش و پرورش کردستان اعلام نشده است.
در سال تحصیلی جاری (98 - 97) 290 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و 800 مدرسه شهری و روستایی استان کردستان تحصیل می کنند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.