به گزارش خبرنگار ایرنا، رمضانعلی حیدری خلیلی شامگاه یکشنبه در بازدید از انجمن سینما جوان سنندج با اشاره به اینکه بهره مندی از تولیدات سینمایی و امکان تماشای فیلم حق همه مردم است، اظهار داشت: در این ارتباط توسعه سینما در استان ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح ها و برنامه های مختلف نیازهای سینمایی موجود در کشور با مشارکت بخش خصوص و مسئولان فرهنگی استان ها در قالب تفاهم نامه مرتفع خواهد شد.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی افزود: اکران همزمان فیلم های جشنواره های فجر، کودک، کوتاه و سینما حقیقت در مراکز استانی در راستای برقراری عدالت فرهنگی انجام می شود.
وی یادآور شد: به دلیل عدم برخورداری از امکانات لازم در حوزه نمایش فیلم در برخی شهرهای کشور این امکان به صورت کامل عملیاتی نشد و استان ها در حوزه نمایش فیلم نسبت به یکدیگر فاصله های زیادی دارند.
حیدری خلیلی از تجهیز سالن مجتمع فرهنگی هنری سقز به امکانات سینمایی خبر داد و تاکید کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اکران فیلم های سینمایی در مجتمع فرهنگی هنری سقز آغاز خواهد شد.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی با اشاره به اینکه انجمن های سینما جوان بازوی اجرایی سازمان سینمایی در حوزه تولید فیلم کوتاه و حمایت از فیلمسازان جوان هستند، گفت: با ایجاد پاتوق های فیلم کوتاه به دنبال پاسخ به نیاز جامعه مخاطب کشور هستیم.
حیدری خلیلی افزود: ساختار حمایتی برای انجمن های سینما جوان تعریف شده و تولیداتی که بتواند مسایل اولویت دار فرهنگی استان ها را هدف قرار دهد از امتیازات حمایتی برخوردار خواهند شد.

** تولید 60 فیلم کوتاه در کردستان
مدیر انجمن سینما جوانان ایران دفتر سنندج نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه کردستان بالاترین آمار تولید فیلم کوتاه را نسبت به دیگر استان‌های کشور دارد، گفت: در یکسال گذشته حداقل 60 فیلم کوتاه در این استان تولید شده است.
سالم صلواتی نبود محل مناسبی برای اکران و نمایش فیلم های تولید شده هنرمندان استان را عمده ترین مشکل فعالان این حوزه دانست و افزود: در دو سال گذشته تنها 300 میلیون ریال اعتبار برای حوزه فیلم کردستان اختصاص یافته که این میزان حمایت فقط می تواند به تولید یک فیلم کمک کند.
وی با بیان اینکه فیلمسازان و هنرمندان فیلمساز بسیار بزرگی در استان رشد کرده اند، اضافه کرد: هنرمندان حوزه فیلم کوتاه کردستان با وجود این امکانات و حمایت ها همواره در جشنواره های ملی و بین المللی خوش درخشیده اند.
صلواتی یادآور شد: با وجود همه این توانمندی ها حداقل سالنی در اختیار فیلمسازان استان قرار ندارد که بتوانند فیلم های خودشان را ببینند.
مدیر انجمن سینما جوانان ایران دفتر سنندج خواستار حمایت بیشتر از هنرمندان فیلمساز شهرستانی شد و تاکید کرد: کردستان در حوزه سینما ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد اما شرایطی که بتوان جوابگوی نیاز مخاطبان و فعالان این عرصه باشد حداقل است در حالیکه هنرمندان این حوزه نیازمند توجه و حمایت های بیشتری هستند.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی کشور در سفر روز یکشنبه خود به کردستان علاوه بر بازدید از انجمن سینما جوان دفتر سنندج از سینما شیدا، تنها سینمای بخش خصوصی شهر سنندج هم بازدید کرد، حضور در شهرهای سقز و بانه از دیگر برنامه های سفر حیدری خلیلی است.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.