به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا یکشنبه شب در مراسم جشن روز راهدار و حمل و نقل اظهار داشت: به هر نقطه ای از استان نگاه کنیم کارگاه های راهسازی قابل مشاهده است و با تلاش های انجام شده تا سال 1399 راه آهن هم به کردستان می رسد.
وی اضافه کرد: در مقطعی که کشور در آن واقع شده و تحریم های ناجوانمردانه ای که علیه ایران اسلامی وجود دارد فعالیت قشر رانندگان می تواند در مقابله با این هجمه ها، تهدیدها را به فرصتی بزرگ تبدیل کند.
مرادنیا افزود: رسالت و وظیفه این اقشار در این وضعیت بحرانی خطیر بوده و دولت نیز مصمم است مشکلات این بخش را که چرخ های اقتصادی را می چرخانند، بر طرف کند.
وی یادآور شد: با توجه به حساسیت کاری راهداران در فصل زمستان و نقش آنان در تسهیل عبور و مرور، استانداری کردستان از محل اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی به خانواده های این قشر مبلغ 10 میلیون ریال کمک هزینه مصوب کرد که بزودی به حساب آنان واریز می شود.
مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حمل و نقل رکن اصلی توسعه در این استان است، گفت: این حوزه همواره نقش خود را در توسعه ایفا کرده و مخالفان نیز برنامه های خود را برای اخلال در این حوزه دنبال می کنند.
سید البرز حسینی اظهار داشت: از خرداد امسال تحرکاتی با محوریت رانندگان حوزه بار انجام شد و دشمنان می خواستند از این فرصت که درخواست مطالبات به حق رانندگان بود به نفع خود سوء استفاده کنند ولی رانندگان با تاسی از فرمایش امام خمینی (ره) در سال 1360 وظایف خود را به خوبی انجام دادند.
وی تاکید کرد: اعتقاد داریم با وجود تمام کم و کاستی ها این صنف در استان کردستان به خوبی هوشیاری حفظ را کرده و روند حمل و نقل بار در تمام مقاطع طبق روند خود ادامه یافت.
حسینی به زحمات راهداران نیز اشاره کرد و یادآور شد: همواره بخش بزرگی از همکارمان ما در راهدارخانه ها کشیک هستند و زمستان و تابستان برای تسهیل در امور عبور و مرور حضور دارند.
به گزارش ایرنا، استان کردستان درای یک پایانه بار در شهر سنندج و یک پایانه سیمان در شهرستان بیجار و 70 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا است، تعداد ناوگان بار طبق آمار ثبتی دارندگان کارت هوشمند پنج هزار و 608 دستگاه و تعداد رانندگان بار آن نیز یک هزار و 123 نفر است.
این استان دارای 12 پایانه مسافری شامل سنندج، بیجار، قروه و دیواندره هر کدام 2 پایانه و شهرستان های مریوان، دهگلان، کامیاران و سقز هر کدام یک مورد است.
در این استان 26 شرکت حمل و نقل مسافر، 12 شرکت و موسسه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی و 12 شرکت سواری به همراه 67 موسسات و نمایندگی شعبه وجود دارد که ناوگان مسافری آن یک هزار و 937 و چهار هزار و 68 راننده مسافر است.
همچنین راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.