دومین جشنواره منطقه ای هوره و سیاچه مانه با حضور هنرمندان و پیشکسوتان حوزه موسیقی سنتی و فولکور منطقه غرب کشور در سالن ورزشی استقلال این شهرستان کامیاران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، دومین جشنواره منطقه‌ای هوره و سیاچه مانه با حضور 15 هنرمندان و نام آور حوزه موسیقی اصیل کردی غرب کشور در سالن ورزشی استقلال کامیاران برگزار شد.

فرماندار کامیاران در این مراسم با اشاره به پیشینه تاریخی موسیقی سنتی و فولکور در این شهرستان اظهار کرد: این شهرستان از دیرباز مهد فرهنگ و هنر بوده است و هنرمندان بزرگ و صاحب سبکی نیز در حوزه موسیقی هوره و سیاچه مانه دارد.

مسعود الماسی، توسعه فرهنگی را موجب توسعه جوامع دانست و افزود: یکی از نمادهای فرهنگی هر منطقه زبان، پوشش و موسیقی آن جامعه است و بایستی مسئولان فرهنگی در جهت حفظ این نمادها و ترویج ان همتی مضاعف داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت تقویت و پاسداشت فرهنگ بومی و محلی خاطر نشان کرد: لازم است با پاسداشت فرهنگ هر منطقه و تقویت آن در جامعه امروز در راستای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان بیش از پیش تلاش کرد.

همچنین این مراسم هنرمندان منطقه غرب کشور از جمله نصرالدین نصرتی و لطف الله نصرتی، محمد حسین خالدی، هوشنگ ویسی، قاسم کمالی و نادر مرادی، علی اشرف احمدی، علیمراد آقایی، پرویز مارنجی و اسماعیل هادی قورق، ماموستا شفیع کیمنه ای و محمد رفیع خالدی، محمدرضا کهریزی، پیمان رازیانی، زاهد غلامی و کیهان واضعی در حوزه موسیقی هوره، سیاچه مانه، فولکور و سنتی به اجرای برنامه پرداختند.

در ادامه این مراسم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از سالها خدمت شفیع خالدی (کیمنه ای) و محمد حسین خالدی(کیمنه ای) هنرمندان به نام و صاحب سبک موسیقی سنتی و فولکور کردستان تجلیل کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.