یوسف چشمیدری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همکاری انجمن های محیط زیستی و مردم روستای بلبر بخش هورامان 16 کبک از قفس رهایی و در دامان طبیعت منطقه حافظت شده کوسالان رهاسازی شد.
وی افزود: تعدادی از این کبک ها توسط شکارچیان نادم از شکار و صید تحویل اداره محیط زیست شده بودند و تعدادی نیز از شکارچیان مختلف کشف و ضبط شده بودند.
رئیس اداره محیط زیست سروآباد اضافه کرد: همچنین تعداد 16 قفس شکسته شد و 17 هزار متر تور صیادی نیز بلااستفاده و معدوم شد.
وی با بیان اینکه در زمان رهاسازی این کبک ها عوامل برنامه تلویزیونی «ریگا» و بخشدار هورامان نیز حضور داشتند، ‌گفت: به منظور ترویج فرهنگ زیست محیطی این برنامه را در روستای بلبر برگزار کردیم.
چشمیدری با تقدیر و تشکر از فعالان عرصه زیست محیطی اظهار داشت: در حاشیه این مراسم تعدادی بذر بلوط گونه شاخص کوسالان کاشته شد.
به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو این منطقه با وسعت 57 هزار و 236 هکتار در استان کردستان، حد فاصل شهرستان های سروآباد، مریوان و کامیاران واقع شده است.
در این منطقه تاکنون 117 گونه پرنده، 23 گونه پستاندار، 17 گونه خزنده و 242 گونه گیاهی، شناسایی شده و مهمترین گونه های جانوری آن کل و بز، خرس قهوه ای، قوچ و میش، کرکس، هما و عقاب طلایی است.
7354/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.