به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمد حسین رجبی روز پنجشنبه در کنگره 5400 شهید استان کردستان و اجلاسیه شهدای شهرستان سقز اظهار داشت: ایران چون در جهان به عنوان کشوری مقتدر مطرح است دارای دشمنان زیادی است.
وی اضافه کرد: ما آرمان های انقلابی و انسانی داریم و کشور بزرگ و مطرحی هستیم که این به مذاق برخی خوش نمی آید.
وی با بیان اینکه پایداری کشور در امنیت پایدار حاصل می شود، افزود: برای تضمین امنیت پایدار در استان، نیاز به تامین معیشت پایدار و امنیتی با ثبات است.
وی با ابراز امیدواری برای اینکه این اجلاس ها در سال های آینده پر بار تر و با رونمایی از چندین اثر بومی همراه شود، گفت: مشارکت ادارات، نهادها مسئولین و همه بخش ها در این اجلاسیه و نهایتا در کنگره ملی شهدا در سنندج که در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود نیاز است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان هم در این اجلاسیه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از تحولات بزرگ و اساسی در جهان محسوب می شود.
حجت الاسلام علیرضا باباشاهی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) یکی از بارزترین رخدادهای قرن بیستم به شمار می رود.
وی با بیان اینکه آمریکا در آستانه سراشیبی و سقوط قرار گرفته است اضافه کرد: کشورمان ایران با جمله ما می توانیم سالها است که آمریکا را بیرون کرده و نمونه آن شکست آمریکا در دسیسه های چون کودتای نوژه، کودتای طبس وجنگ تحمیلی بود.
نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اگر خون شهدای عزیزمان نبود، شاهد توسعه های روز افزون و دانشگاه های متعدد نبودیم و شرایط کنونی را هم نداشتیم.
محسن بیگلری با بیان اینکه حفظ حرمت خانواده شهدا وظیفه همه ما است افزود: بسیار از فرزندان شهدا بیکار هستند و این حق آنها است که شرایط بهتری را در جامعه داشته باشند و باید از آنها حمایت شود.
رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس اظهار داشت: تحریم های ظالمانه آمریکا، وضعیت مردم را تحت فشار قرار داده است و ما باید از هیچ نوع تلاشی دست نکشیم تا وضعیت مردم بهتر شود.
بیگلری اضافه کرد: حضور پرشور مردم در این مراسم نشان دهنده عظمت و بزرگواری شهدای کردستان است.
فرماندار سقز هم در این اجلاسیه گفت: برای برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان سقز 23 کمیته اجرایی از سال گذشته تشکیل شد.
کامیل کریمیان اظهار داشت: روح شهدا، ناظر بر اعمال و رفتار ما است و شهدا ،‌ ایثارگران و خانواده آنان ، پشتوانه های مستحکم انقلاب اسلامی، هستند.
وی تاکید کرد: خدمت به خانواده شهدا و حضور در جمع آنان افتخاری بس گران سنگ است.
امام جمعه سقز در هم اجلاسیه شهدای شهرستان سقز گفت: شهدا زنده و نزد خداوند دارای جایگاهی رفیع و ارزشمند هستند.
ماموستا سیدحسین حسینی اضافه کرد: شهدا در راه دین و قرآن و شریعت جان خود را فدا کردند و خانواده شهدا به عنوان الگوی این عزیزان بایستی در راه پاسداشت ارزش های دینی و اسلامی رهرو شهدا باشند.
وی با اشاره به اینکه شهادت در راه اسلام افتخار است اظهار داشت: در میان مسلمانان جهان، هیچ امتی به اندازه ایران اسلامی به صراحت از آمریکای جهانخوار و اسرائیل فاسد ابراز بیزاری نکرده است و این نشان دهنده قاطعیت عقیده درست فرزندان ایران اسلامی و بصیرت مردم عزیز دارد.
اجلاسیه 611 شهید شهرستان سقز با حضور معاون وزیر علوم، مسئولان استانی و شهرستانی و مردم و خانواده شهدا و ایثارگران سقز برگزار شد. در این مراسم از کتاب نقش سقز در دوران دفاع مقدس اثر حامد اسعدی رونمایی شد.
کنگره ملی 5400 شیهد استان کردستان در 22 اردیبهشت ماه، سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان در سنندج برگزار می شود.
6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.