به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، شهرام ملکی روز دوشنبه اظهار داشت: در سالیان گذشته به این شهرها بیش از 2 هزار و 100 هکتار در قالب نواحی منفصل اضافه شده است.
وی افزود: تامین آب شرب سالم و بهداشتی و جمع آوری فاضلاب این مناطق از جمله اقدامات مهمی بوده که برای آن در جلسه ای با حضور معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی استان و مجری سد ژاوه تصمیم گیری شده است.
ملکی آبرسانی به سنندج را نیازمند دو سال فعالیت عمرانی و 146 میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد و یادآور شد: برای تامین اعتبار مورد نیاز شرکت مهندسی آبفای کشور، استانداری و شرکت آبفای استان به صورت مشترک اقدام می کنند و شرکت آب و فاضلاب استان موظف شده سریعا نسبت به برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار اقدام کند.
وی ادامه داد: آبرسانی به شهرهای بانه و مریوان از محل ردیف تنش آبی با اعتبار 340 میلیارد ریال را از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.
ملکی اعتبار لازم برای فاضلاب سنندج را 270 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مقرر شده مجری سد ژاوه و آب و فاضلاب شهری کردستان برای دو سال آینده تامین اعتبار این پروژه را انجام داده و نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از دیگر مصوبات جلسه مذکور را اقدام برای افزایش 60 میلیارد ریالی اعتبار اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب مریوان خواند و اضافه کرد: قرار شده شرکت آب و فاضلاب کشور برای افزایش این میزان اعتبار و اصلاح موافقت نامه وارد عمل شود.
وی همچنین به افزایش اعتبار 30 میلیارد ریالی مربوط به بخش اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب سقز نیز اشاره کرد و افزود: خواسته مدیران استان در حوزه آب و فاضلاب افزایش این میزان اعتبار تا حد ممکن است.
ملکی یادآور شد: طرح خط انتقال آب شرب سنندج از محل سد آزاد به تصفیه خانه سنندج به طول 29 کیلومتر برنامه ریزی شده و مقرر شده مسایل مربوط به تامین اعتبار این طرح پیگیری وبه نتیجه برسد.
معاون عمرانی استاندار کردستان در ادامه به تعداد روستاهای دارای مشکل آب شرب اشاره کرد و اظهار داشت: 700 روستای استان کردستان در بخش آب شرب مشکل دارند و قرار شده است بصورت تک روستا به روستاهای دارای اولویت آبرسانی شود.
ملکی تاکید کرد: اولویت ما برای روستاهایی است که در بخش کیفی آب مشکل دارند و به سدها وآب های سطحی نزدیک هستند.
وی گفت: برای 50 روستا طی امسال وسال آینده اعتبارات لازم جهت آبرسانی تامین و اقدام می شود.
به گزارش ایرنا، تعداد مشترکان شرکت آبفای شهری کردستان بیش از 357 هزار فقره است که حدود 326 هزار فقره آن مربوط به مشترکان خانگی است.
یک میلیون و 150 هزار نفر جمعیت شهرنشین این استان در حال حاضر از خدمات شرکت آبفا در حوزه تامین آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.