مصطفی فرامرزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای طرح امداد زمستانی، دانشگاه علوم پزشکی کردستان، پلیس راه، هلال احمر، مدیریت بحران استانداری و سایر ادارات امداد رسان از 22 آذر اکیپ های خود را فعال کرده است.
وی افزود: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز با تجهیز 60 پایگاه های اورژانس 115 به وسایل و تجهیزات امداد زمستانی در این زمینه وارد عمل شده است.
مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: فوریت های پزشکی استان در این زمینه 400 نیروی فعال فارغ التحصیل این رشته را برای اجرای طرح بکارگیری کرده است.
وی یادآور شد: این نیروهای آموزش دیده در مدت زمان اجرای طرح امداد زمستانی(سه ماه) به صورت شبانه روزی در پایگاه ها حضور یافته و به حادثه دیدگان و سایر مصدومان احتمالی فصل سرما خدمات رسانی می کنند.
فرامرزی هدف از اجرای این طرح را ارائه بهینه خدمات به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و در راه ماندگان، کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران و افزایش امنیت خاطر مسافرین و کاهش تلفات حوادث جاده ای در گردنه های اصلی، جاده های پرتردد و برف گیر استان اعلام کرد.
فوریت های پزشکی استان کردستان دارای 83 دستگاه آمبولانس است که 19 دستگاه از آنها با جدیدترین تجهیزات پزشکی دنیا از کشور آلمان خریداری شده است، همچنین 2 دستگاه موتورلانس و یک موتور چهار چرخ با قابلیت حمل مصدوم نیز در اختیار این مرکز است.
7348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.