به گزارش خبرنگار ایرنا، این جهیزیه ها توسط بسیج ناحیه سنندج تهیه شده و شامل یخچال، لباسشویی، تلویزیون و 2 تخته فرش است.
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سنندج گفت: تاکنون 140 فقره جهیزیه به ارزش 15 میلیارد ریال در کردستان به زوج های جوان اهدا شده است.
سرهنگ حسن عسگری در حاشیه اهدای این جهیزیه ها افزود: یک هزار بسته لوازم التحریر نیز به ارزش 500 میلیون ریال در روستاهای دوردست و حاشیه شهر سنندج توزیع شده است.
وی اضافه کرد: از خیرین و معتمدین می خواهیم برای جمع آوری و تهیه جهیزیه در راستای ترویج ازدواج آسان کمک کنند تا بتوانیم در دهه فجر و مرحله بعدی تعداد جهیزیه های اهدایی را بیشتر کنیم.

**دستگاه های اجرایی از ظرفیت سپاه بهره ببرند
جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان هم در این آیین گفت: دستگاه های اجرایی این برداشت را نداشته باشند که سپاه یک رقیب است بلکه سپاه را در کنار خود ببینند و از ظرفیت آن استفاده کنند.
سردار سرتیپ حمزه فلاح اظهار داشت: همه یکدل و یکرنگ باشند و با باور ظرفیت بسیج سازندگی از آن بهره بگیرند.
وی یکی از مشکلات استان کردستان را بیکاری دانست و افزود: اقدامات خوبی برای اشتغالزایی داشته ایم ودر این زمینه 131 پروژه تعریف شده که 122 پروژه آن تسهیلات دریافت کرده است.
سردار فلاح با بیان اینکه 475 گروه جهادی در کردستان داریم، یادآور شد: برای هدفمند کردن اوقات فراغت اردوهای جهادی را سازمان دادیم تا از این طریق به مردم هم خدمات ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه 2 استخر ماهی و 60 سوله برای پرورش قارچ ایجاد کردیم، اظهار داشت: چند هکتار زمین را برای اینگونه کارها در دست داریم که کمیته امداد امام(ره) زمین آن را در اختیار ما می گذارد و کار ساخت و ساز را انجام می دهیم.
سردار فلاح با بیان اینکه خود را بدهکار نظام و شهدا می دانیم، تاکید کرد: هر کاری را سپاه بیت المقدس انجام می دهد وظیفه خود می داند و هیچ منتی نیست.
جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: استان ولایت مدار کردستان با تقدیم پنج هزار و 400 شهید ولایت مداری، اسلام دوستی و اعتقاد خود را ثابت کرده است.
امام جمعه سنندج نیز در این آیین گفت: پیامبر(ص) گفته است که اگر کسی مسلمانی را دلخوش کند خداوند او را در روز قیامت دلخوش می کند و خوشحال کردن زوج های جوان قدمی در راستای این حدیث مبارک است.
ماموستا عبدالرحمان خدایی اظهار داشت: رسول اکرم (ص) ازدواج را وسیله ای برای حفظ نیمه ایمان می داند.
وی با اشاره به نگرانی جوانان از مشکلات اقتصادی و دوری آنان از ازدواج یادآور شد: خداوند هیچ نفسی را بدون نفقیه و روزی نمی گذارد.
ماموستا خدایی تاکید کرد: توصیه های دینی می گوید زوج ها اگر کسی را برای ازدواج انتخاب می کنند مومن و اهل ایمان باشد.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.