به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی روز شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در پارک علم و فناوری کردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از فعالان اقتصادی می خواهیم که با بازدید این نمایشگاه حاصل کار پژوهشگران و فناوران را ببینند و با این افراد همکاری کنند.
وی با بیان اینکه بهره گیری از شرکت های دانش بنیان و فناور راهی است که منجر به تولید ثروت می شود، اضافه کرد: این شیوه فرصت آفرین است و از این طریق می توان با هزینه های کم، بهره وری های فراوان عاید جامعه کرد.
فیروزی افزود: امیدواریم حاصل کارهای دانش بنیان خلق ثروت و ارزش افزوده فراوانی داشته باشد و زمینه رشد فعالیت های اقتصادی را نیز فراهم کند.
وی یادآور شد: این نمایشگاه برپا شده تا پژوهشگران، فناوران و نوآوران به فعالیت بیشتر تشویق و همزمان دستاوردهای آنها به بخش صنعت و تولید معرفی شود.
معاون استاندار کردستان تاکید کرد: تلاش می کنیم به شیوه ای این دستاوردهای پژوهشی و فناورانه تجاری سازی شده و کاربرد خود را در جامعه نشان دهد و به عبارتی نتایج آن را در جامعه ببینیم.
وی گفت: کردستان راه خود را پیدا کرده و چند سال است دانشگاه ها، مراکز علمی و فناوری و دستگاه ها در حوزه پژوهش فعالیت می کنند و نتایج خوبی نیز در این حوزه بدست آمده است.
فیروزی با بیان اینکه می خواهیم کاربردهای این دستاوردها در جامعه خود را نشان دهد، افزود: شرکت ها و نهادهای پژوهش محور و فناور بیشتر شده اند که نشان می دهد راه را درست رفته و خوب عمل کرده ایم.
وی اظهار داشت: اکثر شرکت و نهادهایی که در این نمایشگاه حضور دارند تحت پوشش دانشگاه های کردستان، علوم پزشکی، پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی و پارک علم و فناوری قرار دارند.
فیروزی اضافه کرد: فضا و مکان در حد نیاز در اختیار این شرکت ها قرار می گیرد، تسهیلات به آنها داده می شود و از کمک هایی مالی جزیی نیز بهره مند می شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان یادآور شد: این حمایت ها صورت می گیرد تا این شرکت ها پا بگیرند و بتوانند وارد بازار شوند.
وی در رابطه با دیگر حمایت ها از این بخش تاکید کرد: صندوق پژوهش و فناوری می تواند کمک های مالی و نهادی به عنوان مثال در زمینه صدور مجوز و ثبت آثار داشته باشد.
فیروزی گفت: این کمک ها کافی نیست اما شروع خوبی است و نوید بخش اقداماتی موثر از کارهای دانش بنیان در آینده است.
به گزارش ایرنا، به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دستگاه ها و شرکت ها در پارک علم و فناوری استان کردستان راه اندازی شد.
این نمایشگاه شامل 29 غرفه بود 387 محصول پژوهشی و فناور است که در آن ماحصل فعالیت دانشجویان و فعالیت های مهارت محور به نمایش عمومی در آمده است.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.