به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نمایشگاه که شامل 29 غرفه بود 387 محصول پژوهشی و فناور به عرضه عموم در آمد.
رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: امسال علاوه بر دستاوردها و تولیدت پژوهشی و فناوری، دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی نیز به نمایش در آمد.
خالد سعیدی اظهار داشت: دانشگاه ها دارای دو مرکز رشد و مرکز پژوهش است که دستاوردهای هر کدام در این نمایشگاه وجود دارد.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه در راستای هفته پژوهش برگزار می شود، اضافه کرد: به سمتی می رویم که بر اساس نیازها پژوهش انجام دهیم.
در این نمایشگاه از دو دستاورد تازه هم رونمایی شد که یکی از آنها نرم افزار شبیه سازی صنایع چوب اداره فنی و حرفه ای کردستان و دو رقم جدید نخود که امکان کشت در فصل سرد دارد بود.
مدیرکل فنی و حرفه ای کردستان در رابطه با دستاورد این دستگاه افزود: نرم افزار شبیه سازی صنایع چوب برای نخستین بار در کشور رونمایی می شود که توسط اداره کل فنی و حرفه ای کردستان و از طریق اعتبارات پژوهشی به نتیجه رسیده است.
سید جمیل احمدی اظهار داشت: این نرم افزار که محیط کارگاه را شبیه سازی می کند، موجب می شود در مواد مصرفی و حامل های انرژی صرفه جویی شده و سرعت آموزش افزایش یابد.
وی تاکید کرد: عدالت دسترسی به آموزش های مهارتی با بهره گیری از نرم افزارهای شبیه سازی شده یکی از برنامه های مورد نظر در اداره فنی و حرفه ای است.
2 رقم جدید نخود مقاوم به سرما یکی دیگر از دستاوردهایی بود که در این نمایشگاه رونمایی شد. این 2 رقم امکان کشت در فصل پاییز را دارند و از آب باران برای رشد بهره می گیرند.
عملکرد این 2 محصول 70 درصد بیشتر خواهد بود و با کشت آن زمین قوت بهتری پیدا می کند، مرکز تحقیقات استان کردستان و آذربایجان غربی بر روی اصلاح نژاد این 2 رقم کار کرده اند و طرحی ملی است که در کردستان رونمایی شد.
همزمان نمایشگاهی از ظرفیت ها و دستاوردهای مراکز علمی و کاربردی نیز با عنوان چهارمین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی کردستان برپا شد.
در این نمایشگاه ماحصل فعالیت دانشجویان و فعالیت های مهارت محور این دانشگاه در 11 غرفه به نمایش درآمد.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.