رامبد نوذری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای کردستان در نظر دارد این راهدارخانه ها را در محورهای مواصلاتی استان احداث کند.
وی اضافه کرد: این راهدارخانه در محورهای سنندج - مریوان، سنندج - دیواندره، سقز - بانه و سنندج - دهگلان در قالب یک برنامه دو ساله ساخته می شود.
نوذری افزود: براساس آمارها در جاده های استان کردستان 16 منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین 23 گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می کند لذا احداث راهدارخانه ها می تواند ارائه خدمات در این زمان ها را تسریع و تسهیل کند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در راه های استان 25 راهدارخانه وجود دارد، یادآور شد: 88 گروه در جاده های استان مستقر هستند که 40 گروه در راهدارخانه ها و 48 گروه نیز در طول مسیرهای مواصلاتی به مردم ارائه خدمت می کنند.
معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: اکنون در این گروه ها 475 راهدار به همراه 323 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در قالب طرح زمستانه مستقر شده اند.
وی تاکید کرد: در سال جاری راهداران کردستان یک هزار و 98 تن شن و ماسه در سطح راه ها پخش و با استفاده از این میزان شن و ماسه 2 هزار و 750 کیلومتر برف روبی کرده اند.
نوذری افزود: استان کردستان دارای چهار هزار و 984 ساعت بارش باران و 455 ساعت برش برف از ابتدای مهر تاکنون بوده و در محورهای مواصلاتی نیز شاهد 104 مورد برف ریزی بوده ایم.
به گزارش ایرنا، طول شبکه راه های استان هفت هزار و 834 کیلومتر بوده که این میزان شامل 6 هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.
در فصول سرد سال و به هنگام بارش برف و کولاک، تردد در جاده های ارتباطی استان بویژه در چهار شهرستان بانه، سقز، مریوان و سنندج که شهرستان های برف گیر و کولاک خیز هستند با مشکل انجام می شود.
کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.