به گزارش خبرنگار ایرنا، صادق سلیمانی روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار استارت‌آپ ویکند کشت‌ و کال در دانشگاه کردستان اظهار داشت: هدف اساسی مرکز نوآوری اشتغالزایی، ایجاد کسب و کار با روش های جدید دنیا و شتاب دهی به این مهم است.
وی با بیان اینکه در این استارت آپ، دانشجویان و صاحبان ایده ها در طول سه روز سلسله آموزش هایی را فرا گرفته و در پایان با سرمایه گذاران آشنا می شوند، افزود: این استارت آپ با همکاری دانشگاه کردستان، پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری ژرفا برگزار شده است.
سلیمانی اضافه کرد: وجه تمایز استارت‌آپ ویکند کشت‌ و کال با سایر شرکت های نوپا، آسیب شناسی استارت‌آپ های پیشین است که نبود حامی و پشتیبان، مهمترین مشکل در برگزاری این رویدادهاست.
مدیر مرکز نوآوری دانشگاه کردستان با بیان اینکه در این استارت آپ تشویق های مادی کنار گذاشته شده است، گفت: برندگان به عنوان جایزه زیر حمایت مرکز رشد دانشگاه و پارک علم و فناوری قرار می گیرند.
سلیمانی گفت: با توجه به اینکه بیشتر شرکت های نوپا با محوریت IT برگزار می شود به همین دلیل مرکز رشد دانشگاه کردستان با درک اهمیت توجه به پتانسیل های استان، اولین استارت آپ را با محوریت کشاورزی برگزار کرده و در ادامه این رویدادها به سراغ رشته‌های دیگر سوق داده می شود.
وی یادآور شد: این استارت آپ اولین رویداد مشترک دانشگاه کردستان و پارک علم و فناوری استان است و انتظار می رود این رویدادها در آینده نیز ادامه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، استارت آپ ویکند کشت و کال با حضور 50 نفر از صاحبان ایده ها، از امروز چهارشنبه در دانشگاه کردستان آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.
استارت آپ (Startup) را در فارسی به عنوان شرکت نوپا ترجمه کرده‌اند که تعریف آن در دیکشنری وبستر به معنای یک کسب و کار جدید بوده و مرکز کسب و کارهای کوچک آمریکا نیز آن را کسب و کاری که عموما حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد معرفی کرده است.
9937/ 9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.