پیمان الماسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود 780 واحد دارای پروانه بهره برداری در استان اظهار داشت: از این تعداد 583 واحد فعال و نمیه فعال و 197 واحد هم راکد است.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه های ما تلاش در راستای بازگرداندن واحدهای راکد استان به چرخه تولید و کار و فعالیت است.
وی با اشاره به اینکه یکی از بخش های رصد فعالیت واحدهای تولیدی به میزان برق مصرفی آنها برمی گردد، افزود: در طول یک سال اخیر با تعاملی که با شرکت توزیع برق استان داشتیم شناسه قبض برق مصرفی واحدهای تولیدی مورد پایش قرار داده می شود.
الماسی یادآور شد: در واحدهای دارای پروانه بهره برداری در طول 6 ماهه امسال میزان برق مصرفی نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته بیش از 19.5 درصد رشد داشته که این آمار حاکی از افزایش تولید، تثبیت و افزایش اشتغال است.
وی تاکید کرد: اختلاف قیمت ارز در سال جاری در کشور باعث شد واحدهای صادرات محور استان کردستان از شرایط پیش آمده استفاده کرده و تولید خود را بطور قابل ملاحظه ای افزایش دهند.
780 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری در استان کردستان بیش از 15 هزار نفر اشتغال اسمی و 11 هزار نفر اشتغال واقعی دارند.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.