به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان در فراخوانی از ایجاد 2 دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در شهر سنندج خبر داده است.
طبق این فراخوان واجدین شرایط می توانند تا روز شنبه 24 آذر ماه جاری مدارک و مستندات، رزومه و سوابق کاری خود را برای بررسی و ارزیابی به این اداره کل ارسال کنند.
سازمان های مردم نهاد، موسسات خیریه فعال ثبت شده، مراکز پژوهشی، جهاد دانشگاهی و پژوهشکده ها و مهندسان مشاور می توانند مدارک خود را برای ایجاد این دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی ارسال کنند.
شرایط لازم شرکت کنندگان در این فراخوان برای سمن ها و موسسات خیریه فعال ثبت شده فعالیت آنها در زمینه های توسعه محلی، کاهش آسیب های اجتماعی و توانمند سازی اجتماعی و اقتصادی است.
همچنین مراکز پ‍ژوهشی، جهاد دانشگاهی، پژوهشگاه ها و پژوهشکده های نیز باید برای ایجاد دفاتر دارای تجربه های مختلف کاری در زمینه حوزه های شهری، جامعه شناسی شهری، شهرسازی و یا برنامه¬ریزی شهری باشند.
همچنین مهندسین مشاور نیز برای شرکت در این فراخوان باید دارای یکی از صلاحیت ها شامل مطالعات های اقتصادی و اجتماعی، بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی و شهرسازی باشند.
به گزارش ایرنا، دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی به منظور ارتقای کمی و کیفی سطح زندگی مردم و تغییر چهره فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه ای، سکونتگاه های غیر رسمی و بافت تاریخی مراکز استان ها راه اندازی می شوند.
این دفاتر ظرفیت های محله و توانمندی های ساکنان محله و همچنین نقاط ضعف و ایراد و اشکالات موجود در محلات را شناسایی و با کمک نهادهای مردمی که در محلات تشکیل میشود در جهت حمایت از ساکنان محل گام بر می دارد.
کارشناسانی در این دفاتر حضور دارند که در زمینه شهرسازی، معماری، حقوق، روانشناسی، مردم شناسی و جامعه شناسی به مردم محل خدمات رسانی می کنند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.