سهیلا شیخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود 20 مرکز ثابت و 4 کتابخانه سیار روستایی در استان اظهار داشت: مراکز ثابت کانون متشکل از کتابخانه تخصصی حوزه کودکان و نوجوانان است.
وی افزود: از تعداد کل اعضای کانون 39 هزار و 208 نفر عضو کتابخانه های ثابت و سیار هستند و از این تعداد 31 هزار و 882 نفر در مراکز ثابت و هفت هزار و 326 نفر هم در کتابخانه های سیار عضویت دارند.
شیخی با اشاره به اینکه در شهرستان های مریوان، سقز، بانه و قروه کتابخانه سیار روستایی فعال است، یادآور شد: هر کدام از این کتابخانه های سیار 15 تا 20 روستا را تحت پوشش خود قرار می دهند.
وی تاکید کرد: کتابخانه های سیار روستایی علاوه بر عرضه کتاب فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی هم برای کودکان روستایی انجام می دهند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان گفت: مخزن کتاب در مراکز ثابت قرار دارد و براساس اعلام نیاز کتابخانه های سیار کتاب هایی را بطور امانت در اختیار کودکان روستایی قرار می دهند.
وی یکی از فعالیت های کتابخانه های روستایی را عضوگیری در بخش مکاتبه ای خواند و اضافه کرد: هم اکنون 200 نفر دختر و پسر عضو مکاتبه ای ما هستند و از طریق نامه با مربیان کانون ارتباط دارند.
شیخی اظهار داشت: دوری مسافت روستا از مراکز کانون و وجود مشکلات خاص هم چون نقص عضو کودکان موجب شده که فعالیت بخش مکاتبه ای در کانون از سال 89 مجددا بطور جدی آغاز شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان افزود: در این بخش کودکان شعر و داستان و گاها درد دل های خود را برای کانون ارسال می کنند و مربیان هم نکات آموزشی و راهکارهای لازم را طی نامه ای دیگر برای آنها از طریق کتابخانه های سیار روستایی می فرستند.
شیخی با اشاره به اینکه بخش مکاتبه ای تاثیر فراوانی در رشد استعدادهای کودکان و نوجوانان دارد، یادآور شد: عضو مکاتبه ای داریم که هم اکنون مربی کانون پرورش فکری در استان شده است.
در حال حاضر بیش از 40 هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.