صدیقه عبداللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دوره های آموزشی «آی سی دی ال» ویژه سوادآموزان دوره انتقال است و از سال 94 و با سهمیه آموزش 100 نفر در استان به عنوان یکی از استان های پایلوت آغاز شد.
وی با بیان اینکه سهمیه استان در این زمینه در سال های 95 و 96 هر کدام 200 سواد آموز بود، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و براساس سهمیه ابلاغی امسال تعداد 400 نفر از سوادآموزان دوره انتقال استان در این دوره شرکت و گواهینامه آموزش رایانه (کار با رایانه) را دریافت می کنند.
سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه این طرح در نواحی یک و 2 سنندج و شهرستان های سقزو و قروه اجرا می شود، یادآور شد: هدف از اجرای این طرح تلفیق سواد با مهارت در میان سوادآموزان است.
وی اضافه کرد: اجرای این طرح شامل آشنایی مقدماتی کار با رایانه و اشنایی با سیستم ویندوز، وُرد و اینترنت به9 مدت 60 ساعت آموزش است که با استقبال بسیار خوب سوادآموزان مواجه شده است.
عبداللهی همچنین به اجرای طرح آموزشی با عنوان «نماز کلید بهشت» اشاره کرد و گفت: این طرح آموزشی تاکنون برای پنج هزار و 783 نفر در پنج شهرستان استان برگزار شده است.
در سال جاری پنج هزار و 28 نفر از بیسوادن جامعه هدف 10 تا 49 سال زیر پوشش دوره های سوادآموزی قرار گرفته اند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.