به گزارش ایرنا، مهرداد مسیبی روز یکشنبه در بازدید از مراتع روستای مه ره بزان سنندج افزود: اجرای پروژه های بیولوژیک در طرح های مرتعداری و سامانه های عرفی در حوضه های آبخیزداری شامل کپی کاری، بذرپاشی، بذرکاری و حفاظت و قرق، کنتور فارو و تبدیل دیمزارها است که اعتبار آن از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین می شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ها 70 درصد است و انتظار می‌رود در صورت مساعد بودن شرایط جوی در 10 روز آینده بسیاری از این پروژه‌ها به اتمام برسد.
مسیبی اضافه کرد: وجود بارش های مناسب و کافی و تداوم آنها در روزهای آتی فرصت مناسبی برای موفقیت بیشتر عملیات بیولوژیک در مراتع است.
وی یادآور شد: شرایط توپوگرافی، اجتماعی و اقتصادی استان کردستان به نحوی است که تخریب و دخل و تصرف در عرصه های منابع طبیعی اتفاق می افتد و یکی از راهکارهای ممانعت از تعرض به مراتع، تهیه و اجرای طرح های مرتع‌داری است تا با حضور مجریان طرح های مرتعداری در جهت جلوگیری از تخریب و تعرض اقدام شود.
رئیس گروه اصلاح و احیای مراتع دفتر امور مراتع سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد: اجرای طرح های مرتع‌داری تلفیقی باعث خواهد شد معیشت دامداران و بهره برداران مرتعی بهبود یافته و از فشار مضاعف به عرصه های منابع طبیعی جلوگیری شود.
مسیبی گفت: راه اندازی و فعالیت انجمن های صنفی مرتع‌ داران و تعاونی های مرتع‌ داری استان این فرصت را فراهم خواهد کرد تا از حضور بهره برداران در مدیریت منابع طبیعی بهره برده شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.