حسین فیروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استاندار کردستان روزهای دوشنبه و سه شنبه 19 و 20 آذر امسال به سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق سفر می کند.
وی اضافه کرد: بهمن مرادنیا در جریان این سفر با استاندار سلیمانیه و مدیران اقتصادی اقلیم کردستان عراق در ارتباط با مسایل اقتصادی و روابط تجاری فی ما بین گفت و گو و رایزنی خواهد کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان از دیگر برنامه های این سفر را دیدار با تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی اقلیم کردستان عراق اعلام کرد و افزود: این سفر به منظور ارتقای سطح همکاری های فی مابین در زمینه های تجاری و بازرگانی و بهره مندی بیشتر دو طرف از ظرفیت های مرز باشماق و سیرانبند انجام می شود.
فیروزی تاکید کرد: موضوع بازگشایی بازارچه مرزی سیف سقز که از سال 90 از طرف اقلیم کردستان عراق تعطیل شده در محور مذاکرات مسئولان دو استان در این سفر قرار گرفته است.
وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت های فنی مهندسی کشورمان، در این سفر پیرامون صادرات خدمات فنی و مهندسی به اقلیم کردستان عراق هم بحث و تبادل نظر می شود.
معاون استاندار کردستان از دیگر ظرفیت های استان را وجود واحدهای تولیدی و تولید با کیفیت بالا اعلام کرد و گفت: ایجاد بستر افزایش صادرات تولیدات استان به اقلیم کردستان عراق از دیگر اهداف این سفر 2 روزه است.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.