رشید محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت، 78 تئاتر صحنه ای با 665 اجرا و 181 تئاتر خیابانی با 181 اجرا در بخش غیر جشنواره ای در استان به نمایش در آمد.
وی با اشاره به اینکه هر تئاتر صحنه ای بیش از 8 و هر تئاتر خیابانی هم بیش از 5 اجرا داشته اند، اضافه کرد: در بخش جشنواره ای هم 35 اجرا توسط 33 گروه تئاتر صحنه ای در سال جاری به روی صحنه رفت و 120 اجرا هم از 38 گروه تئاتر خیابانی به نمایش درآمده است.
محمودی با اشاره به اینکه سه تئاتر عروسکی با 50 اجرا هم دراین بازه زمانی در سطح استان اجرا شد، افزود: در حال حاضر 890 نفر هنرمند در حوزه تئاتر در کردستان مشغول فعالیت هستند.
سرپرست اداره امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه نمایش های به اجرا درآمده شامل کمدی، ملودرام و تژادی بوده است، یادآور شد: مضامین تئاترها هم شامل آیینی، سنتی، اجتماعی، مذهبی، دفاع مقدس و کودک ونوجوان است.
وی تاکید کرد: در طول هشت ماه منتهی به آبان امسال 900 نفر ساعت آموزش بازیگری، 720 نفر ساعت آموزش کارگردانی و 220 نفر ساعت آموزش نمایشنامه نویسی در استان ارائه شده است.
استان کردستان یکی از استان های مطرح کشور در حوزه هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر است به گونه ای که در طول سال چندین جشنواره تئاتر در سطح استانی ، منطقه ای و بین المللی در این منطقه برگزار می شود.
از جمله جشنواره هایی که از ابتدای امسال تاکنون در استان برگزار شده می توان به چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر طنز دیواندره، سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز اشاره کرد.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.