به گزارش خبرنگار ایرنا، کاظم نظم ده شامگاه شنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی معلولان در سنندج اظهار داشت: مناسب سازی حتی در کشورهای پیشرفته نیز که بعد از جنگ جهانی دوم شروع شده با مشکلات و موانع زیادی روبرو است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد فضای عمومی شهری مناسب سازی نشده است، افزود: استان کردستان در این حوزه با وجود منابع کمی که در اختیار دارد از استان های برتر کشور است.
مدیرکل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: مناسب سازی تنها در مبلمان شهری، خودرو و یا منزل و مکان زندگی معلولان خلاصه نمی شود بلکه مهمترین و بزرگترین مناسب سازی، فکر و اندیشه است که این مهم در میان مسئولان استان کردستان وجود دارد.
وی یادآور شد: همین که بالاترین مقام اجرایی استان از میان جامعه معلولان برای خود مشاور تعیین می کند نشان می دهد که به مناسب سازی فکر و اندیشه رسیده و باید این مهم در میان سایر دستگاه ها نیز ساری و جاری شود.
نظم ده به تلاش های نمایندگان مجلس برای رسیدگی به مشکلات معلولان نیز اشاره کرد و گفت: تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به عنوان یکی از قانون های مترقی با تلاش همین نمایندگان پس از چند سال به نتیجه رسیده است.
وی با بیان اینکه اجرای این قانون نیازمند تلاش و همت جمعی است از تشکل ها و انجمن های معلولان خواست در عین حال که مشکلات را مطرح می کنند به بیان کارهای انجام شده نیز بپردازند.
مدیرکل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: امروز مشارکت معلولان در تعامل های اجتماعی و حضور در عرصه های مختلف اجتماعی افزایش یافته است بنابراین می طلبد به جای مبارزه و مقابله، تعامل داشته باشیم.
وی یادآور شد: در زمینه توانبخشی معلولان نسبت به چند سال گذشته با رشد خوبی مواجه بوده ایم اما تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.
نظم ده اظهار داشت: توانبخشی فرآیندی در دل توسعه است لذا توسعه جامعه تنها بوسیله سازمان بهزیستی اتفاق نمی افتاد و تمام دستگاه ها و خود جامعه معلولان باید در این زمینه همکاری و همراهی داشته باشند.
همایش روز جهانی معلولان شامگاه شنبه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی کردستان و جمعی از معلولان و تشکل های فعال در این حوزه در مجتمع فرهنگی فجر برگزار شد و تعدادی از معلولان به نمایندگی از این قشر به بیان مسایل و مشکلات خود در حوزه های مختلف پرداخته و از مسئولان خواستند نسبت به رفع این مشکلات به جامعه معلولان کمک کنند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.