به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی روز شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی کشور از لحاظ اقتصادی می طلبد صادرکنندگان تلاش مضاعفی داشته باشند.
وی اضافه کرد: هر شرکتی که قوانین و مقررات مرزی را رعایت نکند باید از مرز اخراج و ممنوع از کار شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: با توجه به افزایش حجم مبادلات در استان در راستای تسهیل مبادلات مرزی تعداد نیروها افزایش پیدا کند.
وی در ارتباط با طرح راه اندازی پایانه های صادراتی در سنندج که از سوی بخش خصوصی تهیه شده است، گفت: هر طرحی باید با دارا بودن مطالعه فنی، اجرایی و اقتصادی، ابهام زدایی کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: اینکه طرح مذکور توسط بخش خصوصی که نیاز به تسهیلات دولتی هم نداشتند بعد از گذشت سه سال از زمان مطرح شدن آن هنوز پیشرفتی نداشته که این مساله با منطق اداری سازگار نیست.
فیروزی با بیان اینکه این طرح‌ باید با استفاده از نظرات کارشناسی دستگاه های اجرایی باز تعریف شود، گفت: اگر به این نتیجه برسیم که این طرح‌ باعث رونق اقتصادی و توسعه صادرات می شود قطعا مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
محمد نوید صولی، طراح طرح پایانه صادراتی کردستان در این جلسه گفت: حتی یک ریال از دولت بابت اجرای این پروژه درخواست نکردیم و چند سرمایه گذار داخلی و خارجی هم در این رابطه جذب کردیم.
وی اضافه کرد: دو سال است پروژه ما گرفتار 2 بند قرارداد است که در موضوعات و طرح های مشابه استان های دیگر توانستند راهکاری برای آن ارائه کنند ولی در کردستان تاکنون اقدامی انجام نشده است.
صولی افزود: آنقدر وقت خود را پشت درهای بسته ادارات گذراندیم که زمانی برای انجام فعالیت های دیگر نداشتیم و می طلبد در راستای رونق هر چه بیشتر صادرات استان مسئولان از این طرح ما حمایت کنند.
کردستان دارای سه گمرک باشماق مریوان، سیرانبند بانه و سنندج است که گمرک مرزی باشماق در میان 108 گمرک فعال صادراتی کشور در هشت ماه منتهی به آبان سال 97 از نظر ارزش کالاهای صادر شده رتبه 16 و از نظر وزنی نیز رتبه 20 را کسب کرد.
9936 / 9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.