به گزارش خبرنگار ایرنا، باباعلی مردوخی روز شنبه در جلسه مشترک کارگروه آموزش، پژوهش فناوری و نوآوری کردستان و ستاد استانی هفته پژوهش اظهار داشت: به دلیل تاخیر در مشخص شدن محورهای پژوهشی تاکنون اعتباری در این زمینه هزینه نشده است.
وی به 11 محور پیشنهادی اولویت های پژوهشی کردستان برای فراخوان در سال 97 اشاره کرد و افزود: سیاست های توسعه اشتغال در حوزه های کم سرمایه و کسب و کارهای خُرد، گسترش توریسم سلامت، گردشگری و آموزش، مناطق آزاد ویژه استان، عملکردها، کارکردها، راهبردها، فرصت ها و پیش نیازها از جمله این محورها است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کردستان یادآور شد: از دیگر محورهای پیشنهادی اولویت دار برای پژوهش در سال جاری، بنگاه های در حال رکود و استفاده از ظرفیت های موجود برای صنایع جایگزین، امکان سنجی ایجاد فعالیت های صنعتی و معدنی دارای ظرفیت و مزیت در استان و شناسایی زمینه های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار است.
مردوخی اضافه کرد: کاربست فناوری های نوین در استان و امکان سنجی تولید ثروت، درآمدهای پایدار در شهرداری ها، زنجیره تولید گیاهان دارویی و کولبری، از جمله محورهای مهم پیشنهادی برای پژوهش در کردستان در سال 97 است.
رئیس جهاد دانشگاهی کردستان نیز به برگزاری جشنواره ایده برتر در 25 آذر در دانشگاه کردستان اشاره کرد و گفت: تاکنون 50 ایده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و در نهایت به سه ایده برتر در هر حوزه جوایزی اهدا خواهد شد.
چیا سهراب نژاد با بیان اینکه این جشنواره با هدف دریافت ایده ها و افکار دانشجویان و دانش آموزان در مسایل مختلف علمی برگزار می شود، افزود: در این جشنواره ایده های برتر انتخاب می شوند تا نخبگان سریع تر به مراکز رشد و نوآوری ورود پیدا کنند.
وی یادآور شد: محورهای جشنواره در زمینه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، کشاورزی و صنایع تبدیلی و فنی و مهندسی است.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش کردستان نیز با اشاره به اینکه 14 پژوهش سرای آموزشی این اداره کل در سطح استان فعالیت دارد، گفت: به مناسبت هفته پژوهش 26 آذرماه مراسمی برگزار و از دانشجو معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برتر تقدیر می شود.
طالب محمدی افزود: سامانه اینترنتی با عنوان مدیریت امور پژوهشی در سایت آموزش و پرورش ایجاد شده که دانش آموزان و معلمان می توانند پژوهش و طرح های خود را در این سامانه ثبت کنند.
وی با بیان اینکه تمامی مراحل امور پژوهشی در این سامانه مدیریت می شود اضافه کرد: چندین کارگاه پژوهشی آموزش و پرورش در سطح استان فعال است که نشان از اهمیت پژوهش در سیستم آموزشی کردستان دارد.
برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر و برگزاری نمایشگاه فناوری های نوین توسط پارک علم و فناوری کردستان در 28 آذرماه از جمله برنامه های هفته پژوهش در کردستان اعلام شد.
به گزارش ایرنا، به منظور ترویج فرهنگ پژوهش در کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چهارمین هفته آذرماه را با توجه به نامگذاری 25 آذر ماه به نام روز پژوهش، با کسب مجوز از شورای فرهنگ عمومی، به نام 'هفته پژوهش' نام نهاد و مسئولیت برگزاری این هفته را به معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سپرد.
ستاد هفته پژوهش و فناوری، برای برگزاری برنامه‌های مرتبط با این هفته، همه ساله از همکاری سازمانها، نهادها، دانشگاه‌ها و مؤسسات مرتبط با پژوهش و فناوری در کشور بهره‌مند می‌شود.
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.