به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احسن علوی روز شنبه در مراسم بزرگداشت 16 آذر روز دانشجو با بیان اینکه باید هر روز را روز دانشجو دانست، با بیان اینکه ملتی که گذشته خود را مطالعه نکند، محکوم به تکرار آن است، افزود: مردم کردستان تاریخی پر از افتخار دارند که باید آن را مطالعه کنند چرا که آرمان ها، اندیشه ها و شعارهایی که بدون کالبد یابی در مصداق هستند، سرنوشتی نامعین پیدا می کنند.
علوی به شعار ایجاد نظم نوین جهانی با روی کار آوردن ترامپ اشاره کرد و یادآور شد: این شعار برای ایجاد تغییراتی است که من از آن به عنوان فراعنه جدید یاد می کنم و هدف آنها هم ایجاد تب و تاب در جهان بویژه در خارومیانه است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه امروز آمریکا و مخالفان ایران به این نتیجه رسیده اند که ایران، روسیه و چین در منطقه دارای قدرت بازدارندگی بالایی هستند، تاکید کرد: در این میان ایران کشوری با قدرت بالای بازدارندگی است که قدرت های مخالف جرات مقابله نظامی با آن را ندارند.
وی به برخی توفیقات کشورمان در عرصه های مهندسی، انرژی، تسلیحات تدافعی، نانو و امنیتی اشاره کرد و گفت: در عرصه علمی هم امروز با بسیاری از کشورهای صاحب نام دنیا، تنه به تنه رقابت می کنیم.
علوی از برخی مشکلات کشور به عنوان ابر بحران نام برد و اضافه کرد: دشمنان با دلسردی از جنگ سرد علیه کشورمان، به تحریم های اقتصادی و حملات سایبری روی آورده اند که در این برهه دانشجویان و دانشگاهیان باید برای رهیفات این تحریم ها، چاره اندیشی کنند و رسالت آنان مهمتر از هر زمان دیگری است.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ایجاد یک سیستم بومی اقتصادی را که به خارج از کشور از کشور وابسته نباشد، نیازمند اصلاحات دانشگاهی دانست و افزود: تجربه ثابت کرده که کشورهای متکی به نفت، پیشرو نخواهد بود و با مالیت است که کشورهای موفق دنیا توانسته اند به خلق ثروت و ارزش افزوده دست پیدا کنند.
وی پایداری کشورها را وابسته به این مساله دانست و اظهار داشت: تا زمانی که کشور ما با فروش نفت می خواهد دانشگاه را تامین کند، نمی تواند پیشرو باشد.
علوی افزود: اعضای هیات علمی به جای هدایت دانشگاه به سمت بازهای صنعتی و کارآفرینی به ارائه مقاله بسنده کرده اند که باید اهداف و برنامه های علمی در این زمینه، بازبینی شود.
وی با تاکید بر اینکه این دانشگاه است که می تواند راه موفقیت را نشان دهد، یادآور شد: دانشگاه های کشور باید در تحقیق و پژوهش وارد عرصه رقابت علمی جهانی شوند و به ارزش افزوده دست پیدا کنند.
در این مراسم، از برترین های آموزشی، فرهنگی دانشگاه کردستان تقدیر شد.
دانشگاه کردستان بیش از 9 هزار دانشجو در 30 رشته دکتری، 104 رشته کارشناسی ارشد و 52 رشته کارشناسی مشغول به تحصیل دارد، این دانشگاه همچنین دارای 385 عضو هیات علمی است.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.