حشمت الله صیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ساماندهی دستفروشان و برای برپایی روز بازار و شب بازار مجوزهای لازم از دستگاه های ذیربط اخذ شده است.
وی افزود: براساس مجوزهای صادره پارک دیدگاه به عنوان اولین روز بازار برای این منظور تعیین شده که هر روز از ساعت 9 تا 17 عصر دستفروشان می توانند در این مکان اقدام به فروش کالا کنند.
صیدی با بیان اینکه میدان آزادی تا سه راهی بلوار برادران شهید نمکی نیز برای برپایی شب بازار تعیین شده است، یادآور شد: با مسدود شدن این مسیر هر روز از ساعت 17 تا24 دستفروشان می توانند در معبر سواره رو اقدام به دستفروشی کنند.
وی تاکید کرد: در راستای مدیریت و کنترل بهتر روز بازار و شب بازار اپلیکیشنی تهیه شده که تمام اطلاعات دستفروشان در آن وارد و شهروندان می توانند با نصب این اپلیکیشن انتقادات و پیشنهادات خود را در زمینه نحوه مدیریت این بازار ارائه دهند.
شهردار سنندج گفت: پس از اجرای موفق ساماندهی دستفروشان خیابان فردوسی، ساماندهی دیگر دستفروشان خیابان های اصلی سطح شهر نیز اجرا می شود.
وی اجرای موفق این طرح را در گرو مشارکت تمام شهروندان و دستفروشان دانست و اضافه کرد: باید دستگاه های ذیربط در راستای اجرای بهتر این طرح همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.
صیدی افزود: وجود دستفروشان در معابر هسته مرکزی یکی از مهمترین مشکلات این شهر است که باعث ایجاد ترافیک، آشفتگی بصری و نارضایتی شهروندان شده است.
وی با بیان اینکه برخورد قهری با دستفروشان تنها پاک کردن صورت مساله است، اظهار داشت: جلسات متعددی با دستفروشان برگزار شد و تمام سعی مجموعه شهرداری بر اجرای طرح ساماندهی با حفظ شأن و کرامت آنها است.
معاونت خدمات شهری و سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری سنندج با انجام مطالعات کارشناسی و در جلسات مستمر، کلیات طرح ساماندهی دستفرشان را تدوین و در صحن شورای شهر هم اجرای این طرح به تصویب رسید.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با بیش از 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.