معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: آمارهای صورت گرفته نشان دهنده فقیر شدن روستاییان ما نیست و یک شاخص افزایش قیمت مصرف کننده، معرف فقیر شدن جامعه روستایی نمی‌تواند باشد.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان، نرخ قیمت‌گذاری کالاها در سازمان مدیریت و برنامه ریزی ماهانه با نرخ ۱۵ هزار قلم کالا تعیین می شود و آن آمارها ملاک عمل قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه افزایش قیمت در استانهای مرزی، کمتر توسعه یافته و دور از مرکز نسبت به سال قبل بیشتر احساس شده است.

فیروزی همچنین جو روانی، افزایش قیمت حمل و نقل خروج کالاهای اساسی به خارج از مرزها به هر مقداری را بر افزایش قیمت کالاها بی تاثیر ندانست.

وی با بیان اینکه بخشی از مسائل مربوط به افزایش قیمت کالاها کشوری و بخشی استانی است که باید در استان برای آن چاره‌جویی کرد ادامه داد: آمارها نشان نمی‌دهند که روستائیان کردستانی فقیرتر شده اند و شاخص قیمت مصرف کننده معرف فقیر‌تر شدن جامعه روستایی نیست و بر اساس یک شاخص نمی توان کلیت وضعیت اقتصادی را محاسبه کرد.

فیروزی همچنین به افزایش قیمت کالاهای متفرقه و بادوام نظیر مبلمان و کیف و کفش اشاره کرد و افزود: این نوع کالاها در کردستان با افزایش قیمت بیشتری نسبت به کل کشور مواجه بوده ا‌ست که شاید دلیل آن ضعف در نظارت‌ها و توجه به نظارت بیشتر بر اقلام خوراکی و نیازهای اساسی بوده است.

حسین فیروزی در ادامه سخنان خود به مردم اطمینان داد که کالاهای اساسی و مورد نیاز به اندازه کافی تامین شده و مردم نیز جهت تنظیم  و متعادل شدن بازار به اندازه نیازشان خرید کنند.

وی همچنین به دستگاه‌های نظارتی در امر تنظیم بازار نیز تاکید کرد با متخلفان و گرانفروشان کالاهای اساسی با جدیت برخورد شود.

فیروزی اختصاص سهمیه مناسب گوشت گرم وارداتی به استان و نظارت همه جانبه بر نان تولید شده در نانوایی‌ها را خواستار شد و ادامه داد: به‌رغم افزایش قیمت نان، گزارش همچنان از وزن و نحوه پخت نان مطلوب نیست و در این مورد سازمانهای دارای مسئولیت جدی تر وارد عمل شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.