به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان بهمن مرادنیا در این دیدار که شامگاه سه شنبه در تهران انجام شد با اشاره به مشکلات حادث شده و همچنین محدودیت های ایجاد شده در مورد اختصاص اعتبار ملی برای اجرای شبکه های آبیاری پایاب سدچراغ ویس سقز اظهار داشت: تخصیص آب 6 هزار هکتار و اجراء قسمتی از عملیات، مطرح شد تا ضمن احقاق حق کشاورزان از ظرفیت های کشاورزی این منطقه برای افزایش درآمد در این بخش استفاده شود.
یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این دیدار منطقه حفاظت شده کوسالان شهرستان سروآباد بود که به دلیل مشکلات چندین ساله ساکنان برای اصلاح محدوده با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست توافقاتی به عمل آمد.
در رابطه با تالاب زریوار و پیگیری سفر قبلی دکتر کلانتری به استان برای حفظ تالاب و جلوگیری از توسعه نیزارها و کاهش سطح نیزار با تکنولوژی نانو نیز توافقاتی به عمل آمد.
در این دیدار رئیس سازمان مدیریت و برنامە‌ ریزی استان کردستان، معاون عمرانی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرعامل آب منطقه ای استان کردستان نیز حضور داشتند.
استاندار کردستان در سفر به تهران همچنین دیداری با عبدالمهدی بخشنده قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و اکبری معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی و طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی داشته است.
در این دیدار طرح های تبدیل 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم به آبی استان کردستان و توسعه باغات مثمر در 50 هزار هکتار از اراضی مستعد مورد بررسی قرار گرفت.
افزایش 20 هزار تنی تولید گوشت قرمز استان، طرح مطالعاتی و اجرایی مدیریت جامع حوزه های آبخیز استان و امورات مربوط به اجرای شبکه آبیاری پایاب سد سیازاخ از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.
6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.