مصطفی فرامرزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: احداث این پدها با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن مناطق جغرافیایی استان و ضرورت ارائه سریع خدمات سلامت و فوریت های پزشکی در این بیمارستان ها انجام شده است.
وی با بیان اینکه برای احداث این پدها سه میلیارد ریال اعتبار صرف شده است، افزود: پدهای بالگرد در بیمارستان های بعثت سنندج، بوعلی مریوان، امام حسین(ع) بیجار، شهید بهشتی قروه و رازی بانه احداث شده و آماده بهره برداری است.
مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم کردستان گفت: با توجه به میزان بالای مخاطرات در نقاط صعب العبور استان، استفاده از بالگرد امری اجتناب ناپذیر است و این پد‌ها در راستای تسهیل انتقال مصدومان احداث شده است.
وی با اشاره به راه اندازی اورژانس هوایی از مرداد سال گذشته در استان افزود: از زمان راه اندازی تاکنون بیش از 112 ماموریت امداد هوایی در استان انجام شده است.
فرامرزی اظهار داشت: 49 مورد از این تعداد ماموریت انجام شده در نیمه نخست امسال بود که تکنسین ها با استفاده از بالگرد در سریعترین زمان ممکن بر بالین بیماران حضور یافتند.
اورژانس هوایی فوریت های پزشکی کردستان به عنوان سی و سومین اورژانس هوایی کشور از مرداد سال گذشته راه اندازی شده و بالگرد این مرکز که از نوع «LOT» تک موتوره بوده که به مجهزترین تجهیزات پزشکی روز دنیا تجهیز شده است.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.