به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد محمدی روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اظهار داشت: 911 حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری توسط گروه گشت و بازرسی شناسایی شده که برای 134حلقه آن پرونده تشکیل و برای تعیین تکلیف به دادگاه صالحه معرفی می شود.
وی افزود: دیواندره از نظر منابع آبی پایدار از شهرستان‌های کمتر برخوردار است و انتظار می رود دستگاه‌های متولی و مردم ضمن درک این موقعیت، استفاده بهینه‌ از منابع آبی را در اولویت خود قرار دهند.
مدیر منابع آب دیواندره بر اجرای صحیح طرح احیاء و تعادل‌ بخشی منابع آب تاکید و اضافه کرد: لازم است دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در شناسایی چاهای غیر مجاز با عوامل گشت و بازرسی منابع آب همکاری بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.
محمدی با اشاره به رشد 98 درصدی بارندگی های شهرستان در سال زراعی جاری (98 - 97) نسبت به مدت مشابه آن گفت: تغییر شرایط اقلیمی و کاهش منابع آب سفره های زیر زمینی تعهد ما را نسبت به مصرف بهینه اب بیشتر می کند.
وی اظهار داشت: استفاده از تکنولوژی ها و روش های نوین آبیاری از مهم ترین راهکارها برای خارج کردن منطقه از شرایط بحران بوده و ادامه این راه بدون تدوین برنامه ریزی ها به نفع مردم و کشاورزان مسیر نیست.
به گزارش ایرنا، نشست شورای حفاظت از منابع آب دیواندره با حضور دهیاران این شهرستان در سالن جلسات بخشداری کرفتو برگزار شد.
شهرستان دیواندره با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
7353 / 9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.